مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

تاثیر مکمل کلاژن خوراکی در جوان سازی پوست چیست

ابتدا به تعریف و تاثیر کلاژن در پوست می‌پردازیم:

پوست بدن انسان از سه لایه: اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده است، و کلاژن یک اسید آمینه با زنجیره بلند و فراوان از پروتئین است که درناحیه درم پوست، مفاصل استخوان و ماهیچه‌ها قرار دارد. کلاژن پایه و اساس بافت همبند است که حمایت از ساختار پوست می‌کند و برای جوان سازی و جوان ماندن بسیار ضرورری است. با افزایش سن میزان کلاژن موجود در بدن رو به کاهش می‌رود و بدن میزان کمتری از این ماده را تولید می‌کند. این ماده پر اهمیت، خاصیت ارتجاعی پوست را سبب شده و کاهش کلاژن باعث پدید آمدن چین و چروک شده و در پی آن پیری نمایان می‌‌گردد.

پیرو تحقیقات به عمل آمده علاوه بر مکمل‌های شیمیایی که به این منظور تولید شده و در بازرا موجود است، خوراکی‌های غذایی هستند که منبع سرشار و غنی از کلاژن هستند و در این مطلب قصد معرفی آنها را داریم:

آب: با اهمیت ترین ماده‌ای که می‌توانید به بدنتان برسانید آب است زیرا مصرف به اندازه آب به دفع مواد مضر بیشتری کمک می‌کند.

آووکادو: یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌هاست، و سرشار از بیوتین می‌باشد که کمک بزرگی به حفاظت از پوست و همچنین جوان سازی می‌کند.

سبزیجات قرمز: گوجه فرنگی، فلفل و چغندر سرشار از لیکوپن و کاروتنوئید است و از پوست در برابر آسیب‌های آفتاب و صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد حفاظت می‌کند.

سبزیجات نارنجی: این سبزیجات که شامل هویج، نارنگی و سیب‌زمینی شیرین می‌شوند منبع غنی از ویتامین A هستند و به موجب ساخت کلاژن در بافت‌های آسیب دیده می‌شوند.

سبزیجات سبز تیره: سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی منبع غنی از ویتامین C هستند و به دلیل وجود خواص آنتی اکسیدانی که دارند موجب تثبیت آنزیم پیام رسان شکننده کلاژن می‌شوند و همچنین به استقامت کلاژن کمک می‌کنند.

صدف: اگر شما می‌خواهید یک منبع غنی از فواید غذایی را یک جا دریافت کنید بهترین گزینه صدف طبیعی است، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله آهن و ویتامین B12 و روی است که همه این فواید به ساخت کلاژن کمک شایانی دارند.

تخم مرغ: این ماده خوراکی برای افرادی که گیاه خوار هستند و از پروتئین‌های حیوانی استفاده نمی‌کنند بهترین منبع پروتئین است زیرا در سفیده آن کلاژن، پرولین و لیزین طبیعی وجود دارد، و در نهایت کمک به تولید کلاژن می‌کند.

سیر: گوگرد برای تولید کلاژن در بدن ضروریست و سیر سرشار از گوگرد است. همچنین سیر به دلیل داشتن لیپوئیک اسید و تورین به بازسازی الیاف کلاژن آسیب دیده کمک می‌کند.

سویا: این ماده و مشتقاتش که شامل پنیر سویا، شیر سویا و توفو هستند حاوی ماده‌ای به نام جنستئین (هورمونی دارای خواص آنتی اکسیدان) است، که این ماده در تولید کلاژن کمک می‌کند و مانع از عملکرد آنزیم‌های پیر کننده می‌شود.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.