مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

بیماری ابولا چیست؟

بیماری ابولا چیست؟

ویروس ابولا از خانواده فیلوویروس‌ها است و برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ در کشور کنگو دیده شد. این ویروس بسیار کشنده،  موجب بیماری در انسان و پستانداران می‌شود و دانشمندان معتقدند که این ویروس از حیوان به انسان سرایت کرده، این ویروس بعد از۲ تا ۲۱ روز با ایجاد تب شدید، ضعف شدید، درد عضلانی، سردرد، گلو درد به سرعت در بدن گسترش یافته و بعد از مدت کوتاهی تهوع، استفراغ، اسهال و جوش‌های پوستی و در مواردی خونریزی داخلی و خارجی بروز می‌کند. و وضعیت بیمار رو به وخامت می‌رود و نهایتا منجر به مرگ ۵۰ تا ۹۰ درصد مبتلایان می‌شود.

راه‌های انتقال

  • انتقال از بدن حیوان به بدن انسان
  • انتقال از طریق ترشحات بدن، خون، اسهال و استفراغ
  • انتقال از طریق کارکنان مراکز درمانی و قبرستان‌ها که با این بیماران و یا جسد آنها در ارتباط هستند.


تشخیص و راه‌های درمان

تشخیص این بیماری مشکل است زیرا علایم این ویروس، وجه تشابه با بیماری‌های شایع دیگر دارد و هنوز درمان قطعی برای آن یافت نشده است و فقط درمان‌های تقویتی از قبیل کمک به حفظ فشار خون بیمار، حفظ مایعات و کمک به تنفس بیمار ارایه می‌شود و در چند مورد محدود پزشکان با تزریق خون افرادی که مبتلا بودند و بعد از مدتی درمان شده بودند، به نتایج مطلوبی دست یافتند.

پیشگیری از ابولا

پیشگیری از بیماری ابولا بسیار دشوار است زیرا منبع این بیماری هنوز شناخته شده نمی‌باشد، بنابراین مهم‌ترین اصل پرهیز از تماس با افراد مبتلا می‌باشد و همچنین کسانی که در تماس مستقیم با بیماران و یا اجساد آنها هستند باید حتما از دستکش، ماسک، عینک و چکمه استفاده کنند.

 منبع : مثبت مگ


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.