مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

چه کنیم تا اندامی مناسب داشته باشیم؟

اگر بدانیم چه مواد ‎‌غذایی را به چه مقداری و چگونه مصرف کنیم همچنین ورزش و فعالیت‌های بدنی مناسب را در برنامه روزانه خود بگنجانیم، می‎توانیم بدون شک به اندام مناسب برسیم. در این مقاله به این موضوع اشاره می‌کنیم که چه کارهایی انجام دهیم تا اندامی مناسب داشته باشیم.

آب بنوشید

آب بنوشید

آب یک نوشیدنی سالم و مورد نیاز بدن است پزشکان توصیه می‌کنند تا روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. همچنین در هنگام ورزش، مخصوصا بدنسازی و ورزش‌های سنگین حتما آب میل کنید تا بدن دچار کم آبی نشود.

خوردن صبحانه را جدی بگیرید

خیلی از ما عادت به خوردن صبحانه نداریم اما تحقیقات نشان می‌دهد خوردن صبحانه به دلیل ثابت کردن قند خون شما موجب کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی و در نتیجه موجب تناسب اندام می‎شود.

ورزش کنید

در باشگاه ثبت نام کنید و از مربی بخواهید تا با توجه به وزن و شرایط شما یک برنامه مناسب به شما بدهد. همچنین توجه داشته باشید که راه میان‌بری برای تناسب اندام وجود ندارد و تنها با خوردن یک قرص یا استفاده از کرم‌ها و یا صابون‌ها که در تبلیغات تلویزیونی آنها را مشاهده می‌کنید نمی‌توانید به اندام دلخواه خود برسید. اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید پیاده‌روی را حتما به صورت روزانه در برنامه خود بگنجانید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

تنقلات به دلیل داشتن کالری بالا، چربی زیاد، شکر و افزودنی‌های فراوان برای بدن مناسب نیستند پس تا حد ممکن از مصرف تنقلات پرهیز کنید. به جای آن از میوه، سبزیحات، غلات، حبوبات، نان سبوس‌دار استفاده کنید که دارای کربوهیدرات‌های مفید، فیبر، مواد معدنی و ویتامین می‎باشند.

وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید

بسیاری از ما عادت داریم تا ۳ وعده در روز غذا بخوریم و معمولا مقدار بیشتری غذا می‎خوریم تا رسیدن وعده بعدی احساس گرسنه نداشته باشیم. اما می‌توانیم با افزایش این وعده ها به ۵ تا ۷ وعده انرژی لازم برای فعالیت‎های روزانه را دریافت کنیم و مانع جمع شدن چربی در پهلوها و شکم شویم و به تناسب اندام خود کمک کنیم.


منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.