مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

۷ عادت روزانه برای حفظ سلامتی بدن

افراد بسیار کمی روز خود را با لبخند و افکار مثبت شروع می‌کنند. بیشتر انسان‎ها هر روز خود را با خستگی و این فکر که یه روز دیگر شروع شد، آغاز می‌کنند. در ادامه ۷ عادت کلیدی برای داشتن روزی شاد و پرانرژی را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید…

  • آب بنوشید

نوشیدن آب، از بهترین عادت‌های روزانه است که موجب تقویت دستگاه گوارش و سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و سلامتی پوست می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم یک لیوان آب با شکم خالی با اضافه کردن کمی آب لیمو به آن هر روز صبح میل کنید.

  • از شبکه‎های اجتماعی دوری کنید

یکی از عادات بد که باید آن را تغییر دهید چک کردن شبکه‎های اجتماعی و خواندن ایمیل‎ها و پیغام‌ها، شب‌ها در رختخواب و صبح‌ها بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب است. این رفتار باعث کاهش کارایی شما در کل روز می‌شود از این به بعد حداقل ۱ ساعت پس از بیدار شدن از خواب از چک کردن موبایل و شبکه‎های اجتماعی خودداری کنید تا روز خود را با احساس شادمانی، تمرکز بیشتر و ذهنی آزادتر آغاز کنید.

  • مثبت اندیش باشید

برنامه ای برای خود در نظر بگیرید تا موجب حس شادی و انگیزه در شما بشود مثلا برای وقت آزاد خود کاری که مورد علاقه‌تان است، درنظر بگیرید و تلاش کنید تا بتوانید برنامه خود را عملی کنید. همچنین پیاده روی در پارک و یا فضای سبز را به یک عادت مفید برای شروع روز خود تبدیل کنید.

  • حرکات ورزشی سبک انجام دهید

حتما لازم نیست تا هر روز صبح یک برنامه ورزشی سنگین داشته باشید بلکه با کمی تحرک و انجام حرکات ساده ورزشی می‌توانید موجب افزایش سوخت و ساز بدن و آمادگی بدن برای انجام فعالیت‌های روزانه شوید. مثلا پیاده روی یا دویدن به همراه گوش دادن به موسیقی‌های مثبت بسیار مفید است.

  • دوش بگیرید

دوش گرفتن موجب حس تازگی و سرزندگی در بدن می‌شود. استحمام روزانه بعد از حرکات ورزشی تاثیرات فیزیکی و روانی بسیار مثبتی روی بدن می‌گذارد و موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

  • صبحانه‌ای سالم میل کنید

بسیاری از افراد صبح‌ها از خوردن صبحانه به خاطر اینکه سرشان شلوغ است و یا می‌خواهند وزن کم کنند، خودداری می‌کنند. اما حقیقت این است که صبحانه بسیار مهم است و انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را در اختیار ما می‌گذارد. بنابراین هیچ چیزی مهم‎تر از آغاز روز با یک وعده صبحانه مفید شامل پروتئین، آنتی اکسیدان‌ها و غلات و حبوبات مانند تخم‌مرغ، میوه، ماست، نان، جو و… نیست.

  • عبارات مثبت تاکیدی بگویید

داشتن یک طرز فکر مثبت، برای انجام تمام فعالیت‌های روزانه ما مفید است. یکی از بهترین تمریناتی که ما می‎توانیم هر روز صبح انجام دهیم این است که در مقابل آینه بایستیم و عباراتی مانند:

من برنده هستم.

من زیبا هستم و اعتماد به نفس دارم.

من اجازه نمی‌دهم افراد و افکار منفی روی من اثر بگذارند.

تحت هر شرایطی من مثبت و قوی خواهم بود.

را با خود تکرار کنید.

با تبدیل این موارد به عادات روزانه و تفکر مثبت هر روز احساس بهتری خواهید داشت که موجب بهبود کیفیت زندگی و ارتباط بهتر و موثرتر با اطرافیانتان خواهد شد.

منبع:مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.