مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

میکرواینجکشن چیست؟

این تکنیک برای اولین بار در بلژیک در سال ۱۹۹۲ برای درمان ناباروری مردان استفاده شد و موفقیت ناشی از آن تحول عمده‌ای در درمان ناباروری با علت مردانه ایجاد نمود و امید تازه‌ای برای دسترسی به بسیاری از اتفاقات محال به وجود آورد. تا جاییکه این پیشرفت‌ها در زمینه ناباروری و نازایی به جایی رسیده‌اند که با تکیه بر آنها می‌توان تا حد زیادی امیدوار بر این بود که مشکل نازایی حل و درمان گردد. در این مطلب به توضیح بیشتر در مورد روش میکرواینجکشن می‌پردازیم.

میکرواینجکشن (ICSI) زمانی مورد نیاز قرار می‌گیرد که اسپرم مرد از نظر تعداد، تحرک و شکل کیفیت لازم را نداشته باشد.

در بیان کلی در این روش یک اسپرم در محیط کاملا ایزوله و آزمایشگاهی داخل یک تخمک تزریق می‌شود که در پی آن لقاح و تقسیم سلولی صورت پذیرفته و جنین شکل می‌گیرد. میکرواینجکشن شامل مراحل تحریک تخمدان‌ها، تخمک گیری، تزریق اسپرم داخل تخمک و در نهایت لقاح و انتقال جنین می‌شود. برای آماده سازی تخمدان‌ها به منظور رشد فولیکول و همچنین بلوغ تخمک‌ها و انجام تخمک‌گذاری از تزریق عضلانی آمپول HMG ‌‌استفاده می‌شود بعد از این مرحله وارد مرحله تخمک‌گیری می‌شویم که به دو صورت لاپاراسکوپی و مشاهدات سونوگرافی امکان پذیر می‌باشد.

مرحله دوم بدون نیاز به بیهوشی کامل با استفاده از یک بیهوشی کوتاه مدت و یا بی‌حسی موضعی امکان پذیر است. پس از مشاهده فولیکول توسط پزشک با دستگاه سونوگرافی با سوزن‌های مخصوص مایع فولیکولی همراه با تخمک کشیده می‌شود که در اصطلاح پانکچر نامیده می‌شود.

در مرحله سوم ابتدا سلولهای دور تخمک به کمک آنزیم جدا می‌شود سپس اسپرم به داخل تخمک تزریق
می‌شود. در عمل میکرواینجکشن نیز برای افزایش درصد موفقیت چندین تخمک لقاح می‌یابد لذا تعداد جنین‌های تشکیل یافته زیاد است که اگر این جنین‌ها کیفیت مطلوبی داشته باشند تعدادی از آنها با صلاحدید زوج منجمد و نگهداری می‌شوند تا در صورت نیاز برای بارداری‌های بعدی از این جنین‌ها استفاده شود.

در مرحله آخر بدون نیاز به بیهوشی عمومی‌، جنین توسط یک وسیله به نام کاتتر به داخل رحم انتقال پیدا می‌کند و بعد از دو ساعت بیمار می‌تواند مرخص گردد.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.