مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

خواص گل رز چیست

قدمت استفاده از مزایای گل سرخ به دهه های پیشین باز می‌گردد و این نشان می‌دهد که این گل زیبا از دیرباز حایز اهمیت بوده و شناخته شده است.

گل رز علاوه بر زیبایی‌های خاص و منحصر به فردی که دارد و هر کسی برای ابراز علاقه و دوست داشتن از آن استفاده می‌کند دارای خواص بسیاری در زمینه زیبایی و سلامت پوست، و همچنین بحث درمان است.

تاثیرات گل رز برای زیبایی

ویتامینE: این گل سرشار از ویتامین E بوده و برای پوست و مراقبتهای پوستی بسیار مفید است.

ویتامین C: وجود این ویتامین و سایر آنتی اکسیدان‌ها موجب افزایش کلاژن شده و پوست را سفت کرده و

استفاده از این گل کمک به رفع لک‌ها  و جای اسکار می‌کند.

آرامبخشی به پوست: استفاده از روغن گل رز برای لطافت بخشیدن به پوست‌های خشک و همچنین ماده قندی موجود در گلبرگ‌های این گل برای پوست‌های بسیار حساس مفید هستند و ممانعت از بروز قرمزی پوست، جلوگیری از گشاد شدن مویرگ‌های زیر پوست می‌کند که منجر به عدم قرمزی در سطح پوست می‌گردد.

مبارزه با آکنه: از گلبرگ‌های رز که دارای خواص آنتی باکتریال بوده برای حفاظت از پوست در برابر آکنه و جوش‌ها می‌توانید استفاده کنید، و برای کاهش التهاب یا قرمزی و مبارزه با بیماری‌های صدفک و اگزما
می‌توانید از گلاب استفاده کنید.

کبودی دور چشم: با اسفاده از یک پارچه نخی آغشته به گلاب و قرار دادن آن بر روی چشم‌هایتان از سیاهی دور چشم پیشگیری نمایید.

بهبود در خلق و خو: با استفاده از گلبرگ‌های رز در حمام خود، اضطراب را دور خواهید کرد و همچنین خواب راحتی را هم خواهید داشت.

پاک کننده پوست: برای پاک کردن آرایش و همچنین آلودگی‌های محیطی از پوستتان، گلاب بهترین پیشنهاد است زیرا گل رز حاوی آنتی اکسیدان بوده و در مقابل آسیب رادیکا‌های آزاد از پوست حمایت می‌کند.

خواص درمانی گل رز

سلامت استخوان‌ها: میوه گل رز موجب کاهش خشکی و سفتی مفاصل شده و نیز اثر ضد التهابی داراد.

تاثیر در دستگاه گوارش: استفاده از گل سرخ بصورت چای، اثرات شگفت انگیزی در دفع سموم بدن و باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش و اثر ضد اسهال دارد، تعادل را در سیستم گوارش بوجود آورده و بصورت یک دیوروتیک (غذاهای مدر یا همان ادرارآورنده طبیعی) عمل می‌کند.

سلامت قلب و عروق: چای گل سرخ موجب کاهش استرس و تسکین دهنده قلبی بوده و ممانعت از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌کند.

کمک به درمان سرطان: به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در گل رز و همچنین مقادیر بالای ویتامین C این گیاه خاصیت ضد سرطانی و ضد عفونی کنندگی دارد.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.