مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

۶ عادت افراد فوق‎العاده موفق قبل از خواب

همه ما داستان افراد بسیار موفق را که هر روز زودتر از بقیه، از خواب بیدار می‌شوند را شنیده‌ایم. اما آیا آنچه این افراد در طول روز انجام می‌دهند نیز به همان اندازه مهم است؟
این افراد قبل از خواب چه کاری انجام می‌دهند؟
آیا دوست دارید راز آنها را بدانید؟
آن‎ها از شب قبل خود را برای داشتن فردایی با کارآیی بهتر آماده می‌کنند.
در ادامه به شش عادتی که افراد فوق العاده موفق قبل از خواب دارند، اشاره خواهیم کرد.
۱- یک ساعت مطالعه
بیل گیتس میلیونر مشهور مایکروسافت، یکی از طرفداران پر و پا قرص مطالعه است. او هر شب یک ساعت قبل از خواب را صرف مطالعه می‌کند.
گذشته از کسب اطلاعات جدید، مطالعه روزانه باعث کاهش استرس و افزایش حافظه خواهد شد. در سال ۲۰۰۹ تحقیقی در دانشگاه اِسکس نشان داد که ۶ دقیقه مطالعه روزانه تا ۶۸ درصد استرس را کاهش می‌دهد.
از دیگر مزایای بزرگ مطالعه شبانه قبل از خواب می‌توان به بهبود سلامت بلند مدت مغز اشاره کرد.
مطالعه مانند تمرین ذهنی برای مغز است. این تحقیق که در بریتانیا انجام گرفت همچنین نشان می‌دهد افرادی که ذهن خود را از طریق مطالعه فعال نگه می‌دارند به طور متوسط تا ۳۲ درصد کمتر در سنین بالا به زوال عقل مبتلا می‌شوند.

۲- کنار گذاشتن وسایل الکترونیکی
آریانا هافینگتون نویسنده مشهور آمریکایی – یونانی تبار، بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره طولانی خستگی و ناراحتی ذهنی، هر شب قبل از خواب تلفن همراه خود را بیرون از اتاق خواب خود قرار می‌دهد و بدین ترتیب پریشانی‌های قبل خواب را کاهش داده است.
به گفته دکتر چارلز چسلر، متخصص طب خواب در دانشگاه هاروارد، نور تولید شده از صفحات تلفن همراه ریتم طبیعی خواب بدن ما را مختل می‎کند و بدن ما دچار این اختلال می‌شود که به جای شب، روز است. همچنین نور صفحات موبایل مانع از تولید مواد شیمیایی مغز قبل از خواب می‌شود و در نتیجه خواب را دچار اختلال می‌کند پس اگر می‌خواهید که خواب شبانه خوبی داشته باشید. تلفن همراه خود را قبل از خواب در اتاق دیگری قرار دهید.

۳- پیاده روی
مدیر عامل آمریکایی و پر مشغله شرکت بافر (Buffer)، که در زمینه مدیریت و اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. هر شب قبل از خواب پیاده روی می‌کند و بدین ترتیب ذهن خود را از مسایل کاری روزانه خالی می‎کند و با آرامش به رختخواب می‌رود.
مطالعات نشان می‌دهد که پیاده روی باعث افزایش خلاقیت می‌شود. مغز انسان در طول پیاده‌روی آرامش پیدا می‌کند و فشار روی مغز کاسته می‌شود. پس زمانی که به یک مشکل پیچیده برمی‌خورید که قادر به حل آن نیستید، یک راه حل خوب پیاده‎روی است، چون در طول پیاده روی احتمالا راه حل‌های خلاقانه‎ای به ذهن شما خطور خواهد کرد.

۴- مدیتیشن
خانم وینفری مدیر آمریکایی شرکت رسانه‎ای ماون (Maven) هر روز با مدیتیشن فشار و استرس یک روز سخت کاری را کاهش می‌دهد.
گاهی اوقات افراد در انجام مدیتیشن کوتاهی می‌کنند اما تحقیقات سال ۲۰۱۴ که بر روی بیش از ۱۹۰۰۰ مورد انجام شد، نشان داد که مدیتیشن برای کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و کاهش درد بسیار مفید است.

۵- خلاقیت
ورا وانگ که در زمینه طراحی مد در آمریکا فعالیت می‌کند در سال ۲۰۰۶ به مجله فورچون اعلام کرد شب‌ها ایده و طرح‌های خلاقانه‌ای به ذهن او می‌رسد. نکته جالب توجه ای از یک تحقیق نشان می‎دهد که حتی اگر شما یک روز کاری سخت را پشت سر گذاشتید و احساس خستگی می‌کنید، شب‌ها زمان بسیار خوبی برای خلاق بودن است. تحقیقات دانشگاه آلیبون نشان می‎دهد کارهایی که به خلاقیت زیادی نیاز دارند بهتر است در وقت آزاد و ساعت آزاد کاری (شب‌ها) انجام شوند. بنابراین اگر شما فرد سحرخیزی هستید درست قبل از خواب بیشترین ایده‎های خلاقانه به ذهن شما خواهد رسید.

۶- برنامه ریزی برای روز بعد
مدیر عامل شرکت آمریکایی اکسپرس علاقه‌مند است تا زمان خود را مدیریت کند و این کار را در شب انجام می‌دهد. تا صبح روز بعد به موقع و منظم کارهای خود را انجام دهد.
مطالعاتی که در اویل دهه ۹۰ میلادی روی عده ای از دانش‌آموزان در طول سال‎های مدرسه و بعد از آن دانشگاه انجام شد نشان داد، دانش آموزانی که مدیریت زمان بهتری دارند، نسبت به هم سن و سال‌های خود دارای نمرات بهتر و موفقیت تحصیلی بیشتری هستند.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.