مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

طریقه استعمال مکمل کراتین

 

دلیل استفاده از نرم کننده موی سر

25
دلیل استفاده از نرم کننده موی سر
دلیل استفاده از نرم کننده موی سر

دلیل استفاده از نرم کننده موی سر

موی سر بخش مهمی از زیبایی را تشکیل می‌دهد، نگهداری و زیبایی آن باعث شده است تا افراد در جای جای جهان، با استفاده از انواع شامپوها، رنگ موها، محصولات مراقبتی، تقویتی و… سعی در زیبا کردن و سالم سازی موهای خود داشته باشند. می‌توان اولین و مهم‌ترین دلیل استفاده از نرم کننده موی سر را نیز همین عامل بیان نمود.

خیلی از افراد بخصوص خانم‌هایی که موی بلند دارند، پس از حمام از زبری و شانه ناپذیری موی خود گله دارند. استفاده از نرم کننده‌ها در جهت رفع این مشکل باعث شده که این محصول عضو ثابت اکثر حمام‌ها باشد.

دلایل بروز آسیب مو:

شستن بیش از حد مو، عدم استفاده از شامپوهای استاندارد، زیاده روی در شانه زدن مو، سشوار کشیدن زیاد، فر کردن موها، رنگ کردن مو با رنگ‌های شیمیایی، استفاده از ماده دکلره و همچنین تاثیر شرایط محیطی مانند اشعه ماورای‌ بنفش خورشید، آب داغ وآب استخرها، همگی موجب آسیب سطح خارجی یا همان کوتیکول مو می‌شوند. لذا کوتیکول‌ و رشد موها معمولا تحت‌تاثیر منفی این عوامل مخرب قرار می‌گیرد.

با آسیب دیدن سطح مو، شارژ‌های الکترواستاتیک ایجاد شده که موجب دور شدن موها از هم شده و شانه زدن و مرتب کردن آنها مشکل می‌شود. کوتیکول سالم و طبیعی دارای نظم ظاهری مشابه سلول‌های چیده شده روی سقف خانه‌هاست. لطافت و صافی مو به دلیل یک دست بودن و نظمی است که در کوتیکول مو وجود دارد.

در صورت آسیب به کوتیکول، سطح مو نامنظم و خراب گشته و مو حالت خشن پیدا می‌کند. لذا کدر شدن، شکستن و دو شاخه شدن انتهای مو (موخوره) پدید می آید.

تاثیر نرم کننده موی سر:

نرم‌کننده‌ها به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح خارجی مو طراحی شده و با ایجاد یک پوشش روی سطح خارجی مو، به آن حالت صاف و یکنواخت می‌بخشد. بعلاوه نرم کننده موی سر باعث خنثی شدن بارهای الکتریکی سطح مو گشته و به این ترتیب مو دیگر آشفته و بی‌نظم به نظر نرسیده و راحت‌تر حالت گرفته و شانه می‌شود.

همچنین نرم‌کننده‌‌های موی سر باعث ضخیم‌تر به نظر رسیدن موها شده و از ایجاد گره در موها نیز جلوگیری می‌کنند.

اوج نیاز به نرم‌کننده‌ها:

پس از اعمالی چون، رنگ و مش کردن مو، استفاده از مواد بی‌رنگ‌کننده مو (دکلره) و… نیاز به نرم کننده‌ مو بیش از پیش می‌شود. مو در حالت طبیعی دارای شارژ منفی است و زمانی که در تماس با اکسیدان (رنگ، مش و مواد دکلره، و یا مواد فر دهنده) قرار می‌گیرد، میزان اسید سولفوریک در ساختمان مو بالا رفته و باعث افزایش شارژ منفی مو می‌شود.

تفاوت شامپو و نرم کننده:

شامپو از موادی تشکیل شده که پس از آبکشی بار الکتریکی منفی روی مو به جای می‌گذارد. این امر سبب باز شدن کوتیکول‌های سطح خارجی مو شده و سبب از دست رفتن رطوبت مو و زبر و ناهمواری مو می‌گردد. به دلیل همین ناهمواری ، مو نور را به خوبی منعکس نمی‌کند، بنابراین مو درخشندگی خود را از دست داده و کدر ومات به نظر می‌رسد.

نرم کننده‌ها ولی از موادی تشکیل شده که در ساختار مولکولی آن بار مثبت وجود دارد. خنثی شدن بار الکتریکی مو به وسیله کاندیشنر موجب صاف شدن کوتیکول مو شده و در نتیجه مو حالت پذیر و درخشان می شود. بنابراین هر چه جنس طبیعی مو خشک تر باشد بیشتر به نرم کننده نیاز دارد، برای موهای خیلی خشک و آسیب دیده از نرم کننده های با نفوذ عمقی استفاده شده که به داخل کوتیکول نفوذ می‌کند.

روش استفاده:

پس از شامپو کردن، موی خود را به خوبی آبکشی نموده تا هیچ گونه اثری از شامپو بر روی موی شما باقی نماند. سپس موی خود را با دستتان آبگیری کنید. مویی که خیلی خیس باشد، قدرت جذب نرم کننده روی آن کمتر است. حال مقداری نرم کننده در کف دست خود ریخته و مو را مالش دهید تا به خوبی درکف دست شما پخش شود. سپس آن را به صورت یکنواخت روی همه تارهای موی خود پخش کنید.

پس از پخش نرم‌کننده به اندازه لازم و به نسبت بلندی و حجم مو، پس از مدتی که روی بسته بندی نرم کننده نوشته، مو را به خوبی آبکشی نمایید. (به طور معمول این زمان بین ۳ تا ۵ دقیقه می‌باشد)

 

چند نکته ضروری:

  • برای پخش نرم کننده بر روی مو، می‌توانید از انگشتان خود به عنوان شانه یا از شانه های دندانه درشت استفاده کنید. به صورت افراطی و با خشونت این کار را انجام ندهید، این شانه زدن به دلیل خیس بودن مو و سستی ریشه‌ها باید به آرامی صورت پذیرد.
  • شاید مهمترین نکته در استفاده از نرم کننده موی سر، هشدار جهت نرسیدن این ماده به ریشه مو باشد. بسیار هوشیار باشید که نرم کننده تنها ساقه مو را دربرگیرد و به ریشه مو برخوردی نکند.
  • در تمام مراحل شستشوی مو و مخصوصا پس از استفاده از نرم کننده‌ها یا انواع ماسک‌های تقویتی، ابدا از آب داغ برای شستن و آبکشی استفاده نکنید. آب ولرمی که رو به سرما باشد برای آبکشی نهایی بسیار مفید می‎باشد.
  • سعی کنید مطابق با جنس موی خود شامپو و نرم کننده مناسب را برگزیده و از آن بهره ببرید. پیشنهاد ما استفاده از برندهای معتبر و آزمایش شده است.

    مجله اینترنتی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.