مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

تاثیر مخرب دستگاه سولاریوم

آیا شام نخوردن باعث لاغری می شود؟

آیا شام نخوردن باعث لاغری می شود؟
آیا شام نخوردن باعث لاغری می شود؟

آیا شام نخوردن باعث لاغری می شود؟

یکی از دغدغه های بشر امروز رها شدن از معضل چاقی و رسیدن به وزن و تناسب اندام دلخواه است. تاکنون راه کارهای گوناگونی خواه برگرفته از تجربیات افراد و یا نظریات متخصصان در مورد اینکه شام نخوریم لاغر شویم شنیده اید. امروز در این مقاله قصد داریم تا واقعا بدانیم آیا با شام نخوردن، لاغری به وجود می آید؟

بر خلاف تصور عموم مردم، جواب سوال بالا خیر است!

در حقیقت حذف یک وعده غذایی سبب لاغری و کاهش وزن نخواهد شد. لازم است بدانید میزان دریافت و سوزاندن کالری اصلی ترین عامل چاقی در افراد است. به توصیه متخصصان تغذیه بهترین راه لاغری کاهش میزان کالری دریافتی در کنار برنامه ورزشی مستمر است. در ادامه به برخی از تصورات و باورهای اشتباه که در بین مردم درباره لاغری رواج پیدا کرده می پردازیم.

شام نخوردن و لاغری!

حذف این وعده و یا وعده های دیگر کاملا اشتباه است و بیشتر موجب پرخاشگری، بی حوصلگی، خستگی و کاهش قدرت تمرکز و حافظه می گردد. فرد در طی روز باید ۳ وعده اصلی و ۲ میان وعده داشته باشد. به طور طبیعی قند خون بدن افراد بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی گرم است و بعد از هر وعده غذایی این مقدار افزایش می یابد. پس از گذشت ۲ ساعت به حالت پایه همراه با حس گرسنگی باز می گردد و اگر آن را سرکوب کنید نتیجه معکوس داشته و شما تمایل بیشتری به غذاهای شیرین و پرکالری پیدا خواهید کرد. همچنین میزان کالری دریافتی افراد برای هر کیلو گرم وزن آنها حدود ۳۰ کیلو کالری است که برای یک فرد ۶۰ کیلوگرمی روزانه حدود ۱۸۰۰ کیلوکالری مورد نیاز است. حال با توجه به توضیحات اگر این میزان قند و کالری به بدن انسان نرسد، خود موجب مشکلاتی می گردد.

نتیجه اینکه برای کاهش وزن نباید وعده غذایی را حذف کرد، بلکه شام را در محدوده ساعت ۷ تا ۸ شب صرف کرد و بین صرف شام تا خواب در حدود ۳ ساعت فاصله وجود داشته باشد. زیرا تمامی هورمون هایی که کمک به متابولیسم بدن می کنند شب هنگام با ما استراحت می کنند در نتیجه کالری دریافتی نه تنها سوخته نمی شود بلکه تبدیل به چربی می شود و دیگر اینکه به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدن در حدود ۲۰ کیلو کالری دریافت کنند، بدینوسیله هم وعده غذایی را حذف نکرده اید و هم به مرور زمان از نتایج مطلوبی برخوردار خواهید شد.

انجام ورزش سنگین

یک باور غلط دیگر انجام ورزش سنگین برای لاغر شدن است. برخلاف تصور مردم انجام تمرینات سنگین موجب ترشح هورمون کورتیزول در بدن می شود که میل به غذا خوردن را در فرد افزایش می دهد و همچنین احتمال بروز آسیب های فیزیکی نیز بیشتر می شود. بنابراین زمانی حرکات ورزشی تاثیر گذار خواهند بود که رعایت اعتدال حفظ شود و ضربان قلب فرد بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ باشد و فرد به نفس نفس زدن نیفتد، این ورزش همراه با یک برنامه رژیم غذایی صحیح موجب بهبودی سیستم قلبی تنفسی، افزایش سوخت کالری و در نهایت کاهش وزن می گردد.

عوارض شام نخوردن:

  • موجب پیری زودرس می گردد.
  • بر خلاف روز در شب حرارت به داخل بدن می رود و غذا زودتر هضم خواهد شد.
  • با دو شب پشت هم شام نخوردن نیرویی از بدنتان از بین می رود که تا ۴۰ روز باز نخواهد گشت.

    مجله سلامت مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.