مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مصلحت ها خوردن آب یخ

بهترین نوع شیرخشک کدام است؟

بهترین نوع شیرخشک کدام است؟
بهترین نوع شیرخشک کدام است؟

بهترین نوع شیرخشک کدام است؟

شیر هر مادری برای فرزندش بهترین و کامل‎ترین غذایی است که کودک از بدو تولد به آن نیاز دارد، اما گاهی به دلایل بسیاری ممکن است کودک از شیرمادر محروم و یا با کمبود آن مواجه شود. از جمله علل این اتفاق می‌توان به نافرم بودن نوک سینه مادر، ناتوانی فک کودک، اشتغال، بیماری و یا نبود مادر، ناکافی بودن یا بند آمدن شیرمادر و… اشاره نمود. در تمام این موارد به توصیه متخصصان، باید دست به سوی شیر خشک‌های موجود در بازار برد. در این زمان انتخاب بهترین نوع شیرخشک اهمیت می‎یابد.

شیر خشک به نوعی جایگزین شیرمادر به صورت موقت یا دائم می‌گردد، بدین صورت که اگر شیرمادر اصطلاحا خشک شود، شیرخشک جایگزین شیرمادر شده و اگر به عنوان مثال مادر شاغل باشد، شیر خشک وعده‌های جایگزین شیرمادر را تشکیل می‌دهد.

فواید موجود در شیرمادر در هیچ شیرخشکی یافت نمی‌شود، اما با این حال می‌توان با کمی دقت و مطالعه به بهترین نمونه شیرخشک در بازار، دست یافت.

همه شیر خشک‌های موجود در داروخانه‌های معتبر دارای تاییدیه سلامت بوده و همه مواد غذایی مورد نیاز کودک را تامین می‌کنند.

معمولا شیر خشک به سه شکل اصلی وجود دارد:

  • پودر: ارزان ترین نوع شیر خشک است، این نوع شیر خشک با آب ترکیب می شود
  • کنسانتره های مایع: قیمت آنها از پودر بیشتر است و معمولا با مقدار مساوی از آب رقیق می شوند.
  • شیر خشک آماده برای مصرف: اغلب از همه انواع شیر خشک، گران تر بوده و کاربرد راحت تری هم دارند و می‌توان مستقیما آن را در شیشه ریخت.

بهترین نوع شیرخشک؟

بهترین نوع شیرخشک آن است که با توجه به وضعیت نوزاد و نظر متخصص کودکان مصرف شود. به طور مثال بعضی نوزادان به لاکتوز شیر حساسیت دارند برای آنها شیر فاقد لاکتوز که از پروتئین سویا تهیه شده است باید استفاده گردد و اگر باز هم این شیر را تحمل نکند از شیرخشکی که پروتئین آن هیدرولیز و به اسید‌های آمینه و لیپید تبدیل شده استفاده می‌شود. شیرخشک ها اکثراً از شیرگاو یا سویا تهیه می شود یک سری شیرخشک ها را از ابتدای تولد می توان مصرف نمود. در شیرخواران بالای یک سال که تغذیه مصنوعی دارند می توان از شیر گاو به جای فورمولا استفاده کرد ولی باید مواظب مقدار آهن و ویتامین های شیر خوار باشیم زیرا شیر گاو، آهن و ویتامین کمتر از شیرخشک دارد. قند شیر مادر از لاکتوز است ولی قند شیر خشک از لاکتوز و گلوکز است و همین گلوکز موجود در شیرخشک باعث چاقی در کودکان می‌شود.

گاهی ممکن است نیاز باشد که شیر خشک کودک خود را عوض کنید. دلایل تعویض شیر خشک عبارتند از آلرژی، نیاز بیشتر کودک به آهن، ناآرامی شدید، یا اسهال

ممکن است این نشانه ها ربطی به شیر خشک نداشته باشند. در چنین حالتی تغییر شیر خشک به کودک کمک نکرده و یا حتی ممکن است علائم او را بدتر کند. به همین دلیل همیشه قبل از تغییر شیر خشک نوزاد با پزشک مشورت نمایید.

برای تغییر شیرخشک کودکان ۴ تا ۱۲ ماهه، باید شیر خشک‌ها کالری و مواد مغذی بیشتری نسبت به شیر خشک معمولی نوزاد داشته باشند، اما باز هم ممکن است تغییر برای کودکتان مناسب نباشد. پیش از امتحان کردن آنها با متخصص اطفال مشورت کنید.

 و اما چند برند محبوب و مطرح در زمینه تولید بهترین شیرخشک:

نستله، نوتریشیا، فاسبل، تروویتال، میلوپا، ابوت و…

مجله اینترنتی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.