مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

تاثیر مخرب افزار سولاریوم

بهترین نوع شیرخشک کدام است؟

بهترین نوع شیرخشک کدام است؟
بهترین نوع شیرخشک کدام است؟

بهترین نوع شیرخشک کدام است؟

شیر هر مادری برای فرزندش بهترین و کامل‎ترین غذایی است که کودک از بدو تولد به آن نیاز دارد، اما گاهی به دلایل بسیاری ممکن است کودک از شیرمادر محروم و یا با کمبود آن مواجه شود. از جمله علل این اتفاق می‌توان به نافرم بودن نوک سینه مادر، ناتوانی فک کودک، اشتغال، بیماری و یا نبود مادر، ناکافی بودن یا بند آمدن شیرمادر و… اشاره نمود. در تمام این موارد به توصیه متخصصان، باید دست به سوی شیر خشک‌های موجود در بازار برد. در این زمان انتخاب بهترین نوع شیرخشک اهمیت می‎یابد.

شیر خشک به نوعی جایگزین شیرمادر به صورت موقت یا دائم می‌گردد، بدین صورت که اگر شیرمادر اصطلاحا خشک شود، شیرخشک جایگزین شیرمادر شده و اگر به عنوان مثال مادر شاغل باشد، شیر خشک وعده‌های جایگزین شیرمادر را تشکیل می‌دهد.

فواید موجود در شیرمادر در هیچ شیرخشکی یافت نمی‌شود، اما با این حال می‌توان با کمی دقت و مطالعه به بهترین نمونه شیرخشک در بازار، دست یافت.

همه شیر خشک‌های موجود در داروخانه‌های معتبر دارای تاییدیه سلامت بوده و همه مواد غذایی مورد نیاز کودک را تامین می‌کنند.

معمولا شیر خشک به سه شکل اصلی وجود دارد:

  • پودر: ارزان ترین نوع شیر خشک است، این نوع شیر خشک با آب ترکیب می شود
  • کنسانتره های مایع: قیمت آنها از پودر بیشتر است و معمولا با مقدار مساوی از آب رقیق می شوند.
  • شیر خشک آماده برای مصرف: اغلب از همه انواع شیر خشک، گران تر بوده و کاربرد راحت تری هم دارند و می‌توان مستقیما آن را در شیشه ریخت.

بهترین نوع شیرخشک؟

بهترین نوع شیرخشک آن است که با توجه به وضعیت نوزاد و نظر متخصص کودکان مصرف شود. به طور مثال بعضی نوزادان به لاکتوز شیر حساسیت دارند برای آنها شیر فاقد لاکتوز که از پروتئین سویا تهیه شده است باید استفاده گردد و اگر باز هم این شیر را تحمل نکند از شیرخشکی که پروتئین آن هیدرولیز و به اسید‌های آمینه و لیپید تبدیل شده استفاده می‌شود. شیرخشک ها اکثراً از شیرگاو یا سویا تهیه می شود یک سری شیرخشک ها را از ابتدای تولد می توان مصرف نمود. در شیرخواران بالای یک سال که تغذیه مصنوعی دارند می توان از شیر گاو به جای فورمولا استفاده کرد ولی باید مواظب مقدار آهن و ویتامین های شیر خوار باشیم زیرا شیر گاو، آهن و ویتامین کمتر از شیرخشک دارد. قند شیر مادر از لاکتوز است ولی قند شیر خشک از لاکتوز و گلوکز است و همین گلوکز موجود در شیرخشک باعث چاقی در کودکان می‌شود.

گاهی ممکن است نیاز باشد که شیر خشک کودک خود را عوض کنید. دلایل تعویض شیر خشک عبارتند از آلرژی، نیاز بیشتر کودک به آهن، ناآرامی شدید، یا اسهال

ممکن است این نشانه ها ربطی به شیر خشک نداشته باشند. در چنین حالتی تغییر شیر خشک به کودک کمک نکرده و یا حتی ممکن است علائم او را بدتر کند. به همین دلیل همیشه قبل از تغییر شیر خشک نوزاد با پزشک مشورت نمایید.

برای تغییر شیرخشک کودکان ۴ تا ۱۲ ماهه، باید شیر خشک‌ها کالری و مواد مغذی بیشتری نسبت به شیر خشک معمولی نوزاد داشته باشند، اما باز هم ممکن است تغییر برای کودکتان مناسب نباشد. پیش از امتحان کردن آنها با متخصص اطفال مشورت کنید.

 و اما چند برند محبوب و مطرح در زمینه تولید بهترین شیرخشک:

نستله، نوتریشیا، فاسبل، تروویتال، میلوپا، ابوت و…

مجله زیبایی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

انواع کرم های ضد آفتاب

خواص چای جنسینگ

چای جنسینگ
چای جنسینگ

خواص چای جنسینگ

خواص و فواید چای جنسینگ شامل کاهش احتمال ابتلا به سرطان، تسکین درد و مشکلات زمان قاعدگی، کاهش وزن، بهبود مشکلات سوءهاضمه و تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌باشند. همچنین این چای به بهبود علائم و نشانه‌های پریشانی‌های روانی، آسم، آرتروز و مشکلات جنسی نیز کمک می‌کند.

این چای با داشتن خواص تسکین‌دهنده و آرام‌بخش، تاثیری مثبت بر روی خستگی‌های فیزیکی و روانی ناشی از استرس دارد. مواد و ترکیبات تشکیل‌دهنده آن دارای خواص درمانی متعددی می‌باشند.

جنسینگ چیست؟

این چای از ریشه درختی همیشه جاودان گرفته می‌شود. فواید اصلی سلامت این چای از مواد شیمیایی و طبیعی به نام “جین‌سنوزید” نشات می‌گیرند. این چای به عنوان نوشیدنی گیاهی و دارویی در سراسر جهان محبوبیت خاصی دارد. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، چای جنسینگ دارای خواص ضد سرطانی می‌باشد.

کشورهای هند، چین، ژاپن و حتی برخی کشورهای غربی به دلیل فواید بسیار زیاد این چای به کشت آن می‌پردازند. در کشور آمریکا و کانادا، شرایط آب و هوا برای کاشت این گیاه بسیار مناسب است و طبق گزارشات، کشور آمریکا این چای را به بسیاری از کشورهای آسیایی صادر می‌کند.

خواص این چای را با هم بررسی خواهیم کرد:

مشکلات قاعدگی:

این چای با خاصیت خنک‌کنندگی خود، درد، گرفتگی عضلات و پریشانی‌ ناشی از زمان قاعدگی را تسکین می‌دهد.

فشار خون پایین:

نوشیدن چای جنسینگ برای افرادی که از فشار خون پایین رنج می‌برند بسیار مفید است. این نوشیدنی انرژی‌زا با بالا بردن فشار خون انرژی شما را در طول روز در حد مناسب بالا نگه می‌دارد.

غذای مغز:

چای جنسینگ به عنوان محرک سلول‌های مغز عمل می‌کند. این نوشیدنی سطح تمرکز و تشخیص را ارتقا می‌دهد.

درمان چاقی:

برای کاهش وزن، قرار دادن این نوشیدنی در برنامه غذایی روزانه بسیار موثر است؛ زیرا به عنوان مهار‌کننده طبیعی اشتها می‌تواند اشتها را کم کند. همچنین ترکیبات آن باعث بالا رفتن متابولیسم و سوخت و ساز بدن شده و چربی‌ها را سریعتر می‌سوزانند.

اختلال عملکرد جنسی:

مردان دچار به مشکلات و اختلالات جنسی، با مصرف چای جنسینگ می‌توانند این مشکلات را مرتفع سازند.

سرطان:

جنسینگ و بالطبع چای آن دارای خواص ضد سرطان هستند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که بیشتر چای جنسینگ می‌نوشند، کمتر به سرطان مبتلا می‌شوند. مصرف بیش از حد این چای ممکن است مشکلات سلامتی دیگری را به وجود آورد. بهتر است در صورت ابتلا به هر نوع بیماری، حتماً درباره مصرف این چای با پزشک خود مشورت نمایید.

مجله زیبایی و سلامت مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

امتعه مدل چنگال

رابطه بین کولر ماشین و سرطان

کولر ماشین
کولر ماشین

رابطه بین کولر ماشین و سرطان

آیا واقعا کولر ماشین موجب بروز سرطان می شود؟

بله صحیح است به دلیل اینکه در تابستان افراد بلافاصله پس از نشستن در ماشین ابتدا کولر را روشن می کنند. این عمل باعث استشمام هر چه بیشتر سم بنزن که در اثر حرارت از قطعات پلاستیکی داخل ماشین ساطع شده است، می گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور اجمالی پیرامون استنشاق این گاز خطرناک شرح دهیم.

سرطان بیماری است که به دو دلیل در بدن ایجاد می شود. دلیل اول عوامل داخلی و ژنتیکی هستند که در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد انواع سرطان ها را شامل می شوند و دلیل دوم عوامل خارجی و محیطی هستند که سرچشمه از سبک زندگی و تغذیه می گیرند، و در حدود ۷۰ درصد سرطان ها را نیز دربر دارد. یکی از این عوامل محیطی استفاده از کولر ماشین است. شاید برایتان عجیب باشد، اما متاسفانه عدم رعایت یک سری نکات در تابستان، حین استفاده از کولر ماشین منجربه بروز سرطان نیز می گردد.

همانطور که بارها ملاحظه کردید در فصل تابستان فضای داخل ماشین بر اثر تابش نور خورشید و گرمای هوا بسیار گرم شده و حرارت داخل ماشین بالا می رود. با توجه به اینکه جنس قطعات داخل ماشین نظیر داشبورت، صندلی ها و غیره از مواد پلاستیکی تشکیل شده است، حاوی ماده ای به نام بنزن است که یک مولکول چند وجهی بوده و دارای مشتقات کربنی بوده و در مواد شیمیایی و پلیمری به فراوانی یافت می شود. زماینکه این قطعات در معرض حرارت گرم می شوند، شروع به نرم شدن هم می کنند که در نتیجه در این شرایط سم بنزن از آنها خارج می شود. بنزن ماده ای اشتعال آور و بودار است که می تواند مشکلات فراوانی را سبب شود.

بررسی میزان بنزن موجود در مکان های مختلف

میزان قابل قبول بنزن در هوا حدود ۵۰ میلی گرم در هر متر مکعب است. حال اگر اتوموبیلی در داخل پارکینگ پارک شده باشد و پنجره های آن بسته باشد این میزان در حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم خواهد بود که تقریبا ۸ برابر از حالت اول می باشد. حال تصور کنید ماشین شما در هوای آزاد و گرم تابستان زیر نور خورشید پارک شده باشد، در اینصورت میزان سطح بنزن به ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ میلی گرم خواهد رسید که این عدد ۴۰ برابر سطح قابل قبول بنزن خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می شود ابتدا کلیه شیشه های ماشین را پایین آورده تا در داخل ماشین هوای آزاد گردش پیدا کند. در غیر این صورت با روشن کردن کولر کلیه سم بنزن خارج شده را استنشاق خواهید کرد.

عوارض سم بنزن

  • سرطان های دستگاه تنفسی و سرطان های خونی و آنومیا
  • نارسایی مغز استخوان، کم خونی و کاهش گلبول های سفید خون
  • سقط جنین در زنان باردار
  • نارسایی کبد و کلیه

    مجله زیبایی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

بهترین شیوه شیرخشک کدام است؟

 

تاثیر مخرب دستگاه سولاریوم

تاثیر مخرب دستگاه سولاریوم
تاثیر مخرب دستگاه سولاریوم

تاثیر مخرب دستگاه سولاریوم

استفاده از دستگاه سولاریوم و دیگر راه های برنزه شدن، در فصول گرم سال رونق بیشتری می یابند. این در حالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند برنزه کردن پوست بدن با این دستگاه علاوه براینکه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد، می‌تواند عوارض نامطلوب دیگری را نیز به‌دنبال داشته باشد.

 دستگاه سولاریوم چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه سولاریوم شامل یک تخت افقی یا عمودی است و در دیواره‌های آن لامپ‌های اشعه ماورای بنفشUV ‌تعبیه شده است. برای استفاده از این دستگاه بدن داخل آن رفته و سپس درب دستگاه که حاوی لامپ ‌های مشابهی است بسته می‌شود.

اتاقک سولاریوم از یک تشک خورشیدی تشکیل می شود لامپ‌های اشعه ماورای بنفش از نوع UVA و UVB درون آن قرار داده شده و از بالا و پایین، اشعه به بدن تابیده خواهد شد تا پوست بدن برنزه گردد.

برنزه کردن با نورخورشید خطرناک تر است یا دستگاه سولاریوم؟

امواج بیولوژیکی مضر خورشید تا حد زیادی در اتمسفر جذب می‌شوند و فقط ۱۰ درصد اشعه uv به زمین می‌رسد که همین مقدار جزیی نیز می‌تواند باعث ایجاد آثار مخربی در پوست شود.

متاسفانه برخی افراد بر این باورند که سولاریوم حاوی این اشعه‌های مضر نمی باشد، در صورتی که گفتنی است این دستگاه‌ها از لحاظ نوع اشعه تفاوت چندانی با اشعه تابیده شده از خورشید ندارند و حتی گاهی شدیدتر از نور معمولی آفتاب هم هستند. بنابراین برنزه شدن با دستگاه سولاریوم، سالم‌تر و کم عارضه تر از حمام آفتاب نیست!

عوارض استفاده از سولاریوم:

  • براساس آمار افرادی که بیش از یک بار در ماه به سولاریوم می‌روند، حداقل ۵۵ درصد بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به ملانوم بدخیم که بد‌ترین سرطان پوست است، قرار خواهند گرفت.
  • علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به سرطان‌های پوستی، سولاریوم قدرت ایمنی پوست را نیز کاهش داده و این موضوع افزایش عفونت‌ها و بدخیمی‌ها را به دنبال خواهد داشت.
  • واکنش‌های گذرایی مانند کهیر ناشی از نور، خارش‌های شدید، تغییر رنگ‌های نامرتب و پراکنده، درماتیت های پایدار و مزمن نوری و پیری زودرس پوست نیز از واکنش های پوست پس از استفاده از دستگاه سولاریوم است.
  • از مهم‌ترین عوارض دیگر سولاریوم، خشن شدن، خشکی و افزایش چین و چروک‌های سطحی پوست است.

استفاده از دستگاه سولاریوم برای چه کسانی اکیدا ممنوع است؟

  • افراد زیر ۱۸ سال
  • استفاده مجدد در طول ۴۸ ساعت
  • افرادی که داروی خاصی مصرف می‌کنند.
  • افرادی که موهای بور و چشم‌های روشن دارند.
  • کسانی که کک و مک، خال‌های زیاد، زخم‌های پوستی یا سابقه‌ آفتاب سوختگی در هر مرحله‌ای از زندگی داشته‌اند.

    مجله اینترنتی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

آیا شب نخوردن محرک لاغری می شود؟

 

طریقه مصرف مکمل کراتین

مکمل کراتین
مکمل کراتین

طریقه مصرف مکمل کراتین

کراتین چیست؟

کراتین ترکیبی از دسته ترکیبات پروتئینی است که از سه آمینواسید متیونین، آرژنین و گلیسین تشکیل شده است. مکمل کراتین محصول مطمئن و بی‌خطری است که استفاده از آن مجاز می‌باشد، این مکمل می‌تواند به منظور افزایش حجم عضلات،‌کاهش خستگی عضلانی و افزایش عملکرد ورزشی مصرف شود.

استفاده از کراتین برای افزایش قدرت، تسریع بازگشت به حالت اولیه و کاهش درد عضلانی و افزایش حجم عضلانی با انجام مطالعات علمی متعدد اثبات شده است.

کراتین در سال ۱۸۳۲ توسط Chevruel دانشمند فرانسوی شناخته شد.کراتین را از کلمه یونانی kreas که برای گوشت به‌کار می‌رفته گرفته‌اند.

کراتین در بدن چه می‌کند؟

کراتین در بدن به‌صورت ترکیب فسفاته (کراتین فسفات) درآمده و به ‌عنوان یکی از منابع ذخیره انرژی به‌ویژه در فعالیت‌ها و ورزش‌های سرعتی و انفجاری به‌کار می‌رود.

بیشتر ذخیره کراتین در ماهیچه‌های اسکلتی قرار دارد. این ماده باعث می‌شود که مولکول کراتین در داخل عضلات حبس شده و از ترشح کراتین در ادرار جلوگیری شود.

در سال‌های اخیر کراتین منوهیدرات به عنوان یک ماده مکمل خوراکی طبیعی به صورت روزافزون توسط ورزشکاران در رشته‌های مختلف استفاده می‌شود.

مزایای کراتین:

تاثیر مکمل کراتین در بدن وابسته به میزان برداشت آن توسط عضلات می‌باشد. با توجه به اینکه این ماده هنوز از طرف کمیته بین‌المللی المپیک منع مصرف نشده است، در بین ورزشکاران به‌عنوان یک مکمل کارافزا از جایگاه خاصی برخوردار است.

اولین بار پس از مسابقات المپیک سال ۱۹۹۲ بارسلون پس از آنکه تعدادی از قهرمانان ادعا کردند از مکمل کراتین استفاده نموده‌اند، مصرف این مکمل در بین ورزشکاران رواج زیادی یافت.

عوارض کراتین:

اثر جانبی بارز شناخته شده از مصرف این مکمل افزایش وزن بدن فرد می‌باشد که هنوز تحقیقات درباره این تفاوت این اثر به تناسب وزن و ورزش هر فرد ادامه دارد.

این افزایش وزن به صورت تجمع آب در بدن به ‌ویژه در نواحی روده و ماهیچه اسکلتی است. تجمع آب ممکن است به کم‌آبی متعاقب دریافت کراتین منجر گردد. بنابراین توصیه می‌شود هنگامی که مکمل کراتین مصرف می‌کنید، حداقل ۳۰ گرم آب به ازای هر کیلوگرم بدن مصرف کنید.

علاوه بر افزایش وزن وکم آبی، کشیدگی و گرفتگی عضلات، برخی ناراحتی‌های کلیوی، تداخل با برخی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و… نیز از احتمالات پس از مصرف بی‌رویه از کراتین عنوان شده است.

انواع مکمل کراتین:

  • کراتین مونوهیدرات خالص
  • کراتین به همراه گلوتامین
  • کراتین مونوهیدرات به همراه گلوکز
  • کراتین مونوهیدرات مایع

نحوه مصرف کراتین:

جهت نتیجه‌گیری کامل و صحیح لازم است مصرف کراتین را به دو مرحله بارگیری و نگهدارنده تقسیم کنیم.

مدت مرحله بارگیری ۵ روز است و مرحله نگهدارنده از روز ششم آغاز می‌گردد. مقدار مصرف این ماده ۱۵ گرم در مرحله بارگیری و ۴ تا ۸ گرم در مرحله نگهدارنده است.

به صورت زیر:

  1. نیم ساعت قبل از صبحانه
  2. نیم ساعت قبل از ناهار
  3. نیم ساعت قبل از تمرین
  4. دقیقا پس از اتمام تمرین

ذکر چند نکته مهم:

  • توصیه اکید پزشکان به تمام ورزشکاران این است که حتما مکمل‌های کراتین را از مکان‌های معتبری چون داروخانه‌ها تهیه کنند.
  • اگر در مرحله نگهدارنده وقفه ای ۵ روزه یا بیشتر ایجاد شود، باید مراحل بارگیری و نگهداری را دوباره از اول شروع کنید.
  • در کنار مصرف کراتین تنها می توانید از مکمل‌های فولات، ویتامین‌های B6 و B12 نیز استفاده کنید.
  • هنگام مصرف کراتین باید معده خالی باشد تا کراتین به خوبی جذب بدن گردد.
  • برای کسب نتیجه ایده آل بهتر است حداقل ۶ ماه کراتین را مصرف کنید.
  • کراتین زمانی بهترین اثر را دارد که همراه مواده قندی مصرف شود.
  • هنگام مصرف مکمل کراتین آب و مایعات به مقدار زیاد بنوشید.
  • زمان مصرف کراتین باید پروتئین مصرفی بدن را بالا ببرید.

    مجله زیبایی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.