مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

دلیل کاربرد از یواش و تند کننده موی صدر

انواع کرم های ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب
انواع کرم ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب

بیشتر افراد در انتخاب کرم ضد آفتاب دچار مشکل هستند. زیرا مقایسه کردن آنها با یکدیگر کاری دشوار است. با هم انواع کرم‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کرم ضد آفتاب همانند سپری است که از پوست در مقابل پرتوهای خطرناک فرابنفش نور خورشید به دو شکل محافظت می‌کند. برخی از آنها باعث پراکنده شدن نور خورشید از طریق بازتاب آن می‌شوند. برخی نیز پرتوهای فرابنفش را قبل از رسیدن به پوست به خود جذب می‌کنند.

در گذشته، برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب کافی بود به دنبال محصولی با SPF بالا باشیم. با این حال عامل محافظتی SPF فقط از ما در مقابل پرتوهای UV نوع B و در واقع فقط از یکی از انواع سرطان محافظت می‌کنند.

با این حال تحقیقات نشان می‌دهند که پرتوهای UV نوع A نیز می‌توانند باعث بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان شوند. این پرتو باعث سوختگی پوست نمی‌شود، اما به اعماق پوست نفوذ کرده و چین و چروک ایجاد می‌کند. با تمام این اوصاف، یک کرم ضد آفتاب خوب باید از پوست در مقابل هر دو پرتو UVA و UVB محافظت کند.

مشخصات یک کرم ضد آفتاب مناسب:

  1. SPF 15 یا بالاتر: این عامل نشان می‌دهد که کرم ضد آفتاب تا چه حد از سوختگی‌هایی که توسط پرتو UVB به وجود می‌آیند پیشگیری می‌کند. اگر پوست شما پس از گذشت ۱۰ دقیقه شروع به سوختن می‌کند، یک ضد آفتاب با SPF 15 این مدت را ۱۵ برابر می‌کند؛ بدین معنی که می‌توانید پس از استفاده به مدت ۱۵۰ دقیقه در معرض نور خورشید باشید.
  2. محافظت در مقابل پرتو UVA: هیچ معیاری برای اینکه مشخص شود یک کرم ضد آفتاب چقدر در مقابل پرتو UVA مقاومت ایجاد می‌کند وجود ندارد. به همین دلیل برای پی بردن به این مهم باید به محتویات کرم دقت کنید. به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که حاوی حداقل یکی از این مواد باشند:
  3. اکامسول: یک ماده که به تازگی به عنوان فیلتری برای جلوگیری از UVA مورد تایید قرار گرفته است اکامسول است. این ماده در اروپا و کانادا به عنوان مکسوریل شناخته می‌شود.
  4. آووبنزون: هلیوپلکس ماده‌ای جدید نیست. این ماده نسخه تثبیت شده آووبنزون یا پارسول است. مولکول‌های این ماده اگر تثبیت و متعادل نشوند، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید شکسته شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند.
  5. دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی: این مواد در ضد آفتاب‌های قدیمی نیز یافت می‌شوند و ارزانترین ضد آفتاب‌ها حاوی این مواد هستند.
  6. مقاوم در برابر آب و تعریق: اگر قرار است که پس از مصرف ضد آفتاب شنا کنید یا بر اثر ورزش کردن بدنتان عرق کند، این دسته از ضد آفتاب‌ها را فراموش نکنید. با این حال فراموش نکنید که این کرم‌ها به طور کامل ضد آب نیستند و باید به طور منظم آنها را استفاده کنید. حداکثر زمان استفاده از آنها در آب در برخی از انواع ۸۰ دقیقه است.
  7. ضد آفتاب مخصوص کودکان: پوست کودکان بسیار حساس است و به راحتی پس از استفاده از ضد آفتاب‌های مخصوص بزرگسالان تحریک می‌شود. پس باید استفاده از کرم‌های حاوی پارا آمینو بنزوئیک اسید و بنزوفن‌هایی مانند دی‌اکسی‌بنزون، اکسی‌بنزون و سالیسوبنزون بر روی پوست آنها خودداری کنید.در عوض از محصولاتی که حاوی دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند استفاده کنید.
  8. کرم ضد آفتاب برای پوست‌های دارای حساسیت یا مشکل: افرادی که دارای پوست حساس هستند یا مشکلات پوستی مانند آکنه روزاسه دارند می‌توانند از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان نیز استفاده کنند.

    مجله سلامت مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.