مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

امتعه مدل چنگال

رابطه بین کولر ماشین و سرطان

کولر ماشین
کولر ماشین

رابطه بین کولر ماشین و سرطان

آیا واقعا کولر ماشین موجب بروز سرطان می شود؟

بله صحیح است به دلیل اینکه در تابستان افراد بلافاصله پس از نشستن در ماشین ابتدا کولر را روشن می کنند. این عمل باعث استشمام هر چه بیشتر سم بنزن که در اثر حرارت از قطعات پلاستیکی داخل ماشین ساطع شده است، می گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور اجمالی پیرامون استنشاق این گاز خطرناک شرح دهیم.

سرطان بیماری است که به دو دلیل در بدن ایجاد می شود. دلیل اول عوامل داخلی و ژنتیکی هستند که در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد انواع سرطان ها را شامل می شوند و دلیل دوم عوامل خارجی و محیطی هستند که سرچشمه از سبک زندگی و تغذیه می گیرند، و در حدود ۷۰ درصد سرطان ها را نیز دربر دارد. یکی از این عوامل محیطی استفاده از کولر ماشین است. شاید برایتان عجیب باشد، اما متاسفانه عدم رعایت یک سری نکات در تابستان، حین استفاده از کولر ماشین منجربه بروز سرطان نیز می گردد.

همانطور که بارها ملاحظه کردید در فصل تابستان فضای داخل ماشین بر اثر تابش نور خورشید و گرمای هوا بسیار گرم شده و حرارت داخل ماشین بالا می رود. با توجه به اینکه جنس قطعات داخل ماشین نظیر داشبورت، صندلی ها و غیره از مواد پلاستیکی تشکیل شده است، حاوی ماده ای به نام بنزن است که یک مولکول چند وجهی بوده و دارای مشتقات کربنی بوده و در مواد شیمیایی و پلیمری به فراوانی یافت می شود. زماینکه این قطعات در معرض حرارت گرم می شوند، شروع به نرم شدن هم می کنند که در نتیجه در این شرایط سم بنزن از آنها خارج می شود. بنزن ماده ای اشتعال آور و بودار است که می تواند مشکلات فراوانی را سبب شود.

بررسی میزان بنزن موجود در مکان های مختلف

میزان قابل قبول بنزن در هوا حدود ۵۰ میلی گرم در هر متر مکعب است. حال اگر اتوموبیلی در داخل پارکینگ پارک شده باشد و پنجره های آن بسته باشد این میزان در حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم خواهد بود که تقریبا ۸ برابر از حالت اول می باشد. حال تصور کنید ماشین شما در هوای آزاد و گرم تابستان زیر نور خورشید پارک شده باشد، در اینصورت میزان سطح بنزن به ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ میلی گرم خواهد رسید که این عدد ۴۰ برابر سطح قابل قبول بنزن خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می شود ابتدا کلیه شیشه های ماشین را پایین آورده تا در داخل ماشین هوای آزاد گردش پیدا کند. در غیر این صورت با روشن کردن کولر کلیه سم بنزن خارج شده را استنشاق خواهید کرد.

عوارض سم بنزن

  • سرطان های دستگاه تنفسی و سرطان های خونی و آنومیا
  • نارسایی مغز استخوان، کم خونی و کاهش گلبول های سفید خون
  • سقط جنین در زنان باردار
  • نارسایی کبد و کلیه

    مجله زیبایی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.