مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

دلیل استفاده از سریع کننده موی زبر

 

تاثیر مخرب دستگاه سولاریوم

تاثیر مخرب دستگاه سولاریوم
تاثیر مخرب دستگاه سولاریوم

تاثیر مخرب دستگاه سولاریوم

استفاده از دستگاه سولاریوم و دیگر راه های برنزه شدن، در فصول گرم سال رونق بیشتری می یابند. این در حالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند برنزه کردن پوست بدن با این دستگاه علاوه براینکه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد، می‌تواند عوارض نامطلوب دیگری را نیز به‌دنبال داشته باشد.

 دستگاه سولاریوم چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه سولاریوم شامل یک تخت افقی یا عمودی است و در دیواره‌های آن لامپ‌های اشعه ماورای بنفشUV ‌تعبیه شده است. برای استفاده از این دستگاه بدن داخل آن رفته و سپس درب دستگاه که حاوی لامپ ‌های مشابهی است بسته می‌شود.

اتاقک سولاریوم از یک تشک خورشیدی تشکیل می شود لامپ‌های اشعه ماورای بنفش از نوع UVA و UVB درون آن قرار داده شده و از بالا و پایین، اشعه به بدن تابیده خواهد شد تا پوست بدن برنزه گردد.

برنزه کردن با نورخورشید خطرناک تر است یا دستگاه سولاریوم؟

امواج بیولوژیکی مضر خورشید تا حد زیادی در اتمسفر جذب می‌شوند و فقط ۱۰ درصد اشعه uv به زمین می‌رسد که همین مقدار جزیی نیز می‌تواند باعث ایجاد آثار مخربی در پوست شود.

متاسفانه برخی افراد بر این باورند که سولاریوم حاوی این اشعه‌های مضر نمی باشد، در صورتی که گفتنی است این دستگاه‌ها از لحاظ نوع اشعه تفاوت چندانی با اشعه تابیده شده از خورشید ندارند و حتی گاهی شدیدتر از نور معمولی آفتاب هم هستند. بنابراین برنزه شدن با دستگاه سولاریوم، سالم‌تر و کم عارضه تر از حمام آفتاب نیست!

عوارض استفاده از سولاریوم:

  • براساس آمار افرادی که بیش از یک بار در ماه به سولاریوم می‌روند، حداقل ۵۵ درصد بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به ملانوم بدخیم که بد‌ترین سرطان پوست است، قرار خواهند گرفت.
  • علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به سرطان‌های پوستی، سولاریوم قدرت ایمنی پوست را نیز کاهش داده و این موضوع افزایش عفونت‌ها و بدخیمی‌ها را به دنبال خواهد داشت.
  • واکنش‌های گذرایی مانند کهیر ناشی از نور، خارش‌های شدید، تغییر رنگ‌های نامرتب و پراکنده، درماتیت های پایدار و مزمن نوری و پیری زودرس پوست نیز از واکنش های پوست پس از استفاده از دستگاه سولاریوم است.
  • از مهم‌ترین عوارض دیگر سولاریوم، خشن شدن، خشکی و افزایش چین و چروک‌های سطحی پوست است.

استفاده از دستگاه سولاریوم برای چه کسانی اکیدا ممنوع است؟

  • افراد زیر ۱۸ سال
  • استفاده مجدد در طول ۴۸ ساعت
  • افرادی که داروی خاصی مصرف می‌کنند.
  • افرادی که موهای بور و چشم‌های روشن دارند.
  • کسانی که کک و مک، خال‌های زیاد، زخم‌های پوستی یا سابقه‌ آفتاب سوختگی در هر مرحله‌ای از زندگی داشته‌اند.

    مجله زیبایی و سلامت مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.