مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

امتعه مدل چنگال

 

انواع مدل ناخن

انواع مدل ناخن

انواع مدل ناخن

دست ها به عنوان عضوی مهم و تاثیرگذار، زیبایشان بسیار قابل توجه است. انواع مدل ناخن حتی به گفته روانشناسان دال بر تیپ های متفاوت شخصیتی است. اگر کنجکاوید که بدانید فرم انگشتان و انواع مدل ناخن، تاثیر هر یک از آنها، مد جهانی و دیگر مسائل مربوط به دستان، انگشتان و ناخن ها به چه صورت است، ما به شما همراهی این مقاله جامع و جذاب را پیشنهاد می دهیم:

تاثیر دست در روابط اجتماعی:

دست به عنوان مادر بدن نامگذاری شده است.

  • هنگام افتادن بر روی زمین، این دست های ما هستند که به صورت ناخودآگاه از ما حفاظت می کنند.
  • مواقعی که جایی از بدن ما درد کند، کاملا غیرارادی دستمان را روی آن قسمت می گذاریم (تصوری از دندان درد، سردرد، پادرد و…)،
  • هنگام معاشرت و دست دادن این دست های ما هستند که ویژگی هایشان باعث بالا رفتن اعتبار ما در نگاه اول می شود.
  • همچنین این دست های ما هستند که عامل اول انتقال بیماری ها و ویروس های هستند چرا که بی هیچ لباس و محافظی در تمام طول روز با همه جا تماس و برخورد دارد، هنگام تایپ، هنگام گرفتن میله اتوبوس، هنگام پرداخت وجه و … همگی این دست های ما هستند که راهگشا بوده و خط شکنی می کنند.

تاثیر زیبایی و شاید مهم تر از آن تمیزی دست ها در نگاه اطرافیان به ما بسیار مهم است. افراد و مشاغل گوناگون را می توان از روی دست هایشان شناخت. یک تعمیرکار، یک معلم؛ یک بنا، یک نانوا و … دست هایی با شرایط متفاوت دارند. اما در هر سن، جنسیت و شرایطی می توان اصول مشترک و اولیه را رعایت نمود.

 دست:

نرمی و زبری پوست دست، سطح وسیعی از اعتماد به نفس افراد را در پی دارد. استفاده از کرم های نرم کننده بخصوص در مواقعی که پوست دستتان در معرض مواد مضر است، بسیار توصیه شده است. چه شما در آزمایشگاه کار می کنید و یا پرستار هستید و یا تعمیرکار بوده و یا یک خانم خانه دار، در هر شرایطی باید به پوست دست خود اهمیت دهید.

شستشوی دست ها امری است که به کودکان از مهدهای کودک آموزش می دهند. نکته بسیار مهمی که گاها ما بزرگسالان از آن غافلیم. در هر شرایطی بخصوص قبل از صرف غذا و به محض رسیدن به خانه باید دست ها و هر قسمتی از دست که در معرض آلودگی های محیطی بوده است را به خوبی با مواد مناسب و آب گرم شستشو داد. علاوه بر این امر، استفاده از کرم های دست پس از هر بار شستشو از سوی تمامی متخصصان پوست توصیه می گردد. فرقی ندارد شما چه سنی دارید، حتی نوزادان نیز پس از حمام به لوسیون های مخصوص نیاز دارند.

ناخن:

شاید بتوان اقرار کرد که هیچ چیز به اندازه کثیفی زیر ناخن های دست یک فرد نمی تواند چندش آور باشد. شما برای آنکه با یک فرد با این مشخصات معاشرت کنید، قطعا دودل خواهید بود.

پس فراموش نکنیم که در هر سن، جنسیت و شرایطی هستیم حتما باید زیر ناخن هایمان همیشه تمیز باشد.

مشاغل مختلف ابدا توجیه مناسبی برای این اتفاق نیستند. شما حتی اگر تمام روز با مواد روغنی هم سر و کار دارید، آداب اجتماعی حکم می کند که زیر ناخن خود را همیشه تمیز نگه دارید.

از بهترین توصیه ها این است که در شبانه روز تنها ۵ دقیقه با یک مسواک نرم، خمیردندان و نمک، زیر ناخن های خود را به خوبی تمیز نمایید.

انواع مدل ناخن:

هر فردی مدل ناخنی منحصر به فرد دارد. نه تنها فرم ناخن ها، بلکه مدل انگشتان هر فرد نیز کاملا متفاوت است. در اطراف خود قطعا دیده اید افرادی که انگشتان و ناخن هایی کشیده داشته و برعکس، انگشتان و ناخن هایی گرد و دایره ای دارند.

روانشناسان بر این باورند که رنگ پوست دست، مدل انگشتان و  ناخن ها می تواند با درصد اشتباهی کم درباره شخصیت افراد، برخی رازها را فاش کند.

مدل ناخن در خانم ها:

علاوه بر فرم مادرزادی ناخن ها، خانم ها با رفتن به آرایشگاه و خدمات آرایشی چون پدیکور، مانیکور، کاشت ناخن و… فرم ناخن های خود را اصلاح یا تغییر می دهند.

جالب است بدانید که در هر دهه از زندگی، مدل متفاوتی مد می شود. شاید بتوان گفت که به تاریخ شمسی تا قبل از دهه  ۷۰ غالبا تنها فرم بیضی و طبیعی ناخن حفظ و دورگیری می شده است. اما در طول سالهای ۷۰ تا ۹۰ فرم مربعی و مستطیلی نیز به این دایره مد اضافه شد و با اقبال عمومی نیز روبه رو گشت به طوری که در حال حاضر با وجود چرخش اندک مد به سوی مدل های نوک تیز و گرد، همچنان برخی افراد از مدل های مربعی و مستطیلی استفاده می کنند.

انواع مدل ناخن در آرایشگاه های زنانه:

انواع مدل ناخن

انواع مدل ناخن، بسته به سلیقه افراد، مدل انگشتان و دستان خانم ها در آرایشگاه های زنانه رواج دارد. توصیه متخصصان زیباشناسی این است که با توجه به فرم انگشتانتان، مدل ناخنتان را (اگر مانعی مانند محیط اجتماعی و کاری ندارید) انتخاب کنید!

مدل ناخن مربعی:

انواع مدل ناخن

این نوع مدل از ناخن، ناخن هایی با اندازه های کوتاه است که سری صاف دارد. این مدل از ناخن ها از محبوبیت فوق العاده بالایی در بین خانم ها برخوردار است. به دلیل احتمال کمتر شکستگی، فرم راحت تر و پذیرش بالاتر اجتماعی، در کشور ما این نوع از فرم ناخن بسیار مورد پسند می باشد. افردی که ناخن هایی کشیده دارند، جز طرفداران این مدل هستند.

مدل ناخن مستطیلی:

انواع مدل ناخن

این نوع مدل ناخن مانند مدل مربعی سری صاف دارد، با این تفاوت که قد ناخن بلندتر می باشد. این مدل نیز بخصوص در میان عروس خانم ها در سال های اخیر بسیار طرفدار داشته است.

مدل ناخن دایره ای:

انواع مدل ناخن

مدل ناخن گرد یا دایره ای مدلی است که احتمال شکستن آن کم بوده و درمیان افرادی که ناخن بیش از حد کشیده ای دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که انگشتانی کوتاه دارند، این مدل از ناخن به آنها ابدا توصیه نمی گردد.

مدل گلدانی:

انواع مدل ناخن

مدل گلدانی همان مدل مستطیلی است با این تفاوت که در این مدل از شکل نوستالژیک گلدان ها استفاده شده و گوشه های ناخن تیز تر می شوند. این مدل به دلیل بلندی ناخن و سطح کم نوک ناخن، احتمال شکنندگی بالایی دارد.

مدل تیز:

انواع مدل ناخن

این مدل ناخن که بیشتر در میان افرادی که انگشتان و صدف ناخن کوچکی دارند، رواج دارد، در سال های اخیر بخصوص برای مهمانی ها طرفداران زیادی یافته است. گفتنی است احتمال شکستن این نوع ناخن ها بسیار بالاست و به محافظت بیشتری احتیاج دارد.

به افرادی که انگشتان کشیده ای دارند، ابدا این مدل توصیه نمی گردد؛ چرا که گریم افراد جادوگر در انیمشن ها را یادآور خواهد شد. همان طور که در بالاتر ذکر شد، هر فرم ناخن، نشان دهنده فرم خاص شخصیتی نیز می باشد.

مدل های دیگر:

انواع مدل ناخن

انواع مدل ناخن دیگری نیز بسته به سلیقه افراد و مدل مادرزادی ناخن هایشان نیز رواج دارد که از گستردگی زیادی برخوردار نیستند، مانند مدل های فانتزی که طرفداران زیادی ندارند.

رنگ ناخن:

انواع مدل ناخن

این مبحث کاملا سلیقه ای است. شرایط، محیط کاری و اجتماعی هر خانم، تن رنگ پوست دست و مدل ناخن هر خانمی باعث می شود که رنگ دلخواه وی برای ناخن هایش تغییر کند. انواع فرنچ، سنگ های تزیینی و… به اضافه رنگ های مناسب هر فصل نیز بر این لیست تغییر رنگ و مدل دلخواه، اضافه می شود.

قابل ذکر است که حتما نباید برای داشتن زیبایی، ناخن های ما رنگ داشته باشند. یک دورگیری و سوهان کشی ساده حتی در منزل در کنار رعایت اصول بهداشتی می تواند، زیبایی دستان و ناخن های شما را تکمیل گرداند.

توصیه جهت سالم نگه داشتن دست و ناخن:

علاوه بر مواردی که ذکر شد، بهتر است از رژیم غذایی سرشار از کلسیم و پروتئینی برای زیبایی و دوام ناخن هایتان بهره ببرید. همچنین بسیاری از محصولات مراقبتی ناخن و دست در بازار موجود هستند که می توانید با استفاده به جا از آنها به زیبایی دست ها و ناخن های خود بیافزایید.

مجله اینترنتی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.