مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

انواع کرم های ضد هور و ماهتاب

تاثیرات مخرب وای فای روشن بر خواب

تاثیرات مخرب وای فای روشن بر خواب
تاثیرات مخرب وای فای روشن بر خواب

مضرات وای فای روشن

همانطور که پیشرفت علم کمک بسیار بزرگی در پیشبرد مسائل زندگی و کاری دارد، از طرفی هم خطرات و مضرات خاص خود را نیز همراه دارد. وای فای یکی از اختراعات مهم در تکنولوژی است که چند سالی است کماکان همه گروه های سنی حتی نوزادان با آن درگیر هستند و بخش بزرگی از زندگی اجتماعی بشر را تشکیل داده و دوری از آن هم امکان پذیر نمی باشد. این تکنولوژی در سال ۱۹۹۷ عرضه شد و برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به دنیای مجازی معرفی گردید. و از آن زمان دانشمندان مطالعات گسترده ای را درباره خطرات اشعه وای فای انجام داده اند که نتایج بسیار متحیر کننده ای حاصل شده است.

امواج وای فای به قدری مورد استفاده هستند که اکثریت مردم بیشترین وقت خود را با آن سر و کار دارند. حال سوال این است آیا واقعا این امواج خطرناک هستند؟

همانطور که می دانید سیگنال های وای فای از مودم شروع شده و به دستگاه کاربر ختم می شود. این امواج دارای خطرات بسیاری هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

وای فای و عوارض بی خوابی

طبق تحقیقات به عمل آمده افرادی که شب ها در کنار گوشی همراه و یا گوشی همراه به شارژ زده و یا دستگاه مودم می خوابند تحت تاثیر اشعه های الکترومغناطیسی قرار گرفته و دچار بی خوابی و مشکلات جدی مغزی می شوند. توصیه ما به شما عزیزان این است که در ساعاتی که نیاز به اینترنت ندارید مودم را خاموش کنید. البته این بدان معنی نیست که با خاموش کردن مودم، امواج رادیویی از بین می رود. زیرا اثرات مودم همسایه شما همچنان وجود دارد و می تواند برای شما تاثیر گذار باشد.

اختلال در رشد و ترمیم سلول ها

طبق مطالعات دانشمندان استرالیایی این امواج موجب اختلال در رشد سول ها و همچنین کودکان می شوند. در حقیقت این امواج سنتز پروتئین ها را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب می شوند کودکانی که در سنین رشد هستند بافت ها و سلول های آنها به اندازه نرمال و طبیعی از رشد کافی بهره مند نگردد.

تاثیر در باروری مردان و زنان

بیش از این دانشمندان اعتقاد داشتند که حرارت لپ تاپ ها سبب تاثیراتی بر اسپرم مردان و ناباروی می گردد. اما امروز علاوه بر حرارت لپ تاپ ها امواج وای فای موجب کاهش حرکت اسپرم در بدن مردان و شکسته شدن DNA در آنها می شود. این موضوع برای زنان نیز صادق است و موجب عدم تخمک گذاری، ضعیف کردن تخمدان ها و تشکیل نشدن جنین نیز می گردد.

وای فای و سرطان

تا کنون تحقیقات به عمل آمده به صورت قطعی و صد در صد نشاندهنده تاثیرگذاری تشعشعات امواج وای فای و تاثیر آنها بر ایجاد انواع سرطان وجود ندارد. اما برخی از تحقیقات غیر انسانی نشان دهنده بروز بیماری سرطان بر اثر مجاورت بیش از حد این تشعشعات وجود دارد.

راه های مقابله با امواج وای فای

برخی از راه کارها که گاها مطرح می گردد، نظیر استفاده از ال کارنیتین و یا گیاه کاکتوس تاثیری بر جلوگیری از عوارض امواج وای فای ندارند و به هیچ عنوان صحت علمی ندارند. به این دلیل که این مودم ها و امواج در محیط بسیار گسترده بوده و امواج کوری هستند که بصورت پالس منتشر می شوند و کل محیط را بصورت شعاع های مختلف تحت تاثیر قرار می دهند و هرچه دور تر شویم قطر دایره بیشتر خواهد شد و فقط میزان تماس ما با امواج کم می شود.

تنها چند نکته وجود دارد که با رعایت آنها تا حدی می توانید از این آسیب ها به دور باشید.

نکته اول: در صورت امکان گوشی، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی را از بدن خود با فاصله نگه دارید.

نکته دوم: هنگام خواب مودم وای فای خود را خاموش کنید.

نکته سوم: از نگهداری مودم وای فای در اتاق خواب خود جدا خودداری فرمایید.

مجله زیبایی و سلامت مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.