مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

۷ دلیل شایع ریزش مو در مردان

ریزش مو امری طبیعی در بین انسان‎هاست، ما روزانه حدود ۱۰۰ تارموی خود را از دست می­دهیم. که به خاطر از بین رفتن موهای مرده و رشد موهای جدید اتفاق می افتد. اما ریزش بیشتر از این تعداد باید مورد بررسی قرار گیرد.

  • وراثت

یکی از رایج ترین عوامل ریزش موی سر است که معمولا افراد از پدر یا مادر خود به ارث می‌برند و عموما از ۲۰ سالگی مو شروع به ریختن می‌کند. در مردان این روند معمولا  ابتدا با خالی شدن شقیقه، پس از آن فرق سر شروع می‌شود.  برای درمان می توان تحت نظر پزشک متخصص از ماینوکسیدیل و فیناستراید (داروهایی برای درمان تاسی مردانه) استفاده کرد.

  • تغذیه

ماده اصلی تشکیل‎دهنده مو، پروتئین است، همچنین کم خونی از عوامل موثر در ریزش موی سر است. روزانه حتما باید به مقدار کافی پروتئین و آهن در رژیم غذایی وجود داشته باشد. گوشت، ماهی، تخم مرغ، حبوبات، همچنین انواع آجیل‎ها از منابع سرشار از پروتئین و آهن هستند که به رشد موها کمک می‌کنند.

  • استرس

استرس و فشارهای روانی نیز یکی از عوامل مهم در ریزش موی انسان است. حفظ آرامش و فعالیت‎های ورزشی و همچنین ماساژ موی سر با روغن‌هایی مانند روغن کنجد، رزماری، بادام و … به آرامی و چند دقیقه در روز می‌تواند تاثیر بسزایی بر رشد موها داشته باشد.

  • مراقبت از مو

سشوار کشیدن به مدت طولانی، اتوی مو، شوره سر، چربی بیش از حد مو و … در ضعیف شدن و ریزش مو تاثیرگذارند. حفظ بهداشت و شستشوی روزانه یا  یک روز در میان موها و انجام الگوهای درست در تقویت موها موثر هستند.

  • عوامل هورمونی

پرکاری و یا کم‌کاری غده تیروئید و عدم تعادل هورمون مردانه (آندروژن‌ها) و تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدرو تستسترون باعث ریزش مو در مردان می‌شود با انجام آزمایش خون و بررسی این عوامل زیر نظر پزشک متخصص می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

  • مصرف داروها

داروهایی که برای سرطان، مشکلات قلبی، افسردگی استفاده می‌شوند از عوامل ریزش مو هستند همچنین مصرف بیش از حد ویتامین A  نیز موجب اختلال در بدن و ریزش مو می‌گردد که با قطع مصرف این مشکل برطرف می‌گردد.

  • کشیدن سیگار

ارتباط مستقیمی بین مصرف سیگار و ریزش مو وجود دارد. سیگار به پیاز مو آسیب می‌رساند زیرا مصرف سیگار مونواکسیدکربن موجود در خون را افزایش می‌دهد و مانع حمل اکسیژن توسط گلبول‌های قرمز می‌شود پس با ترک سیگار به سلامت خود و موهای خود کمک کنید.


منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.