مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

چند راهکار موثر در افزایش وزن

همانطور که اغلب ما با مشکل چاقی و افزایش وزن مواجه هستیم در این میان افرادی هستند که از لاغری در عذاب هستند، حالا باید ببنیم به چه افرادی لاغر  گفته می شود؟

افرادی که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد وزن نرمال و طبیعی متناسب با قد خودشان را دارند جزو افراد لاغر محسوب می‎شوند. لازم به ذکر است که افراد لاغر بیشتر از سایرین دچار ضعف سیستم ایمنی خواهند شد و همچنین در هنگام بیماری دیرتر بهبود می‌یابند. در این مطلب سعی بر آن داریم تا با ارایه نکاتی بتوانیم در افزایش وزن خوانندگانی که علاقه‌مند به چاق شدن هستند کمک کنیم.

اولین مساله رعایت یک رژیم غذایی متناسب و آگاهانه از انواع کربوهیدرات، پروتئین و چربی می‎باشد (روغن زیتون، گردو، کانولا و …).

جویدن خوب غذاها باعث بهینه‎سازی در سیستم گوارشی می‌شود و دریافت حداکثری کالری را سبب می‌گردد. حتما در وعده غذایی خود از ماست استفاده کنید، ماست سبب دریافت حداکثری مواد مغذی در بدن می‌شود.

در وعده‌های غذایی خود پروتیین را زیاد مصرف کنید زیرا کمبود این ماده در بدن موجب کاهش حجم توده بدن می‌شود، حتی اگر کالری زیاد دریافت می‌کنید، باید بدانید این کالری به تنهایی شامل افزایش وزن نمی‌شود و شما باید غذاهایی که حاوی پروتئین سرشار هستند مانند شیر، سویا، بادام زمینی، گوشت قرمز، ماهی و مرغ استفاده کنید.

با اینکه آب برای بدن بسیار مفید است اما سعی کنید مصرف آب را کمتر کنید زیرا نوشیدن آب ایجاد احساس سیری و بی‌اشتهایی در بدن می‎کند.

در کنار سه وعده غذایی که میل می‎فرمایید، دو میان وعده را هم اضافه کنید.

سعی کنید عصبی و یا دچار استرس نشوید زیرا بسیاری از بی‎اشتهایی‎ها از این مسایل نشات می‎گیرند.

ورزش را فراموش نکنید، خصوصا از نوع کار با وزنه که کمک شایانی به حجیم شدن عضلات بدنتان می‎کند.

و اما در آخر باید در نظر داشته باشیم چه برای چاق‎شدن و چه لاغر‎شدن بهترین و مناسب‌ترین راه‌ها را انتخاب کنیم و هرگز به دنبال کسب نتیجه در زمان بسیار کوتاه نباشیم؛ چرا که در اینصورت به بدنمان آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری می‌رسانیم.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.