مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

بهداشت روان چیست؟

بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی است به عبارت دیگر حالتی از ذهن که فرد به لحاظ جسمی و روحی از شرایط فعلی  زندگی‌اش راضی باشد و حس یکپارچگی بین سطوح مربوطه وجود داشته باشد، بهداشت روان برابر با سلامت روان و امنیت درون است که بر اثر آن، آدمی ‌از نگرانی و افسردگی نجات پیدا کرده و در هماهنگی کامل با محیط، طبیعت و انسان‌های دیگر می‌باشد.

تا کنون توجه کرده‌اید که انسان بعد از تامین نیازهای اولیه از قبیل خوراک، اسکان، پوشاک اغنا نمی‌شود و به دنبال نیازهای ثانویه مانند شغل خوب، پول بیشتر و آسایش می‌گردد، همه این حالات در انسان از حس تکامل ذهن سرچشمه می‌گیرد و هرچه بهداشت روان وارد مرحله‌ای شود که در هماهنگی کامل با طبیعت، محیط و انسان‌های دیگر قرار گیرد، می‌توان گفت بهداشت روان وارد  فلسفه زندگی شده است و در این راستا احساس محبت، کمک کردن و خدمت رسانی فراگیر می‌شود.

هر چه خودآگاهی بیشر شود ابعاد گسترده‌تری از بهداشت روان را تحت پوشش قرار می‌دهد، بهداشت روان از ساختارهای گوناگونی از قبیل سلامت اجتماعی، سلامت شغلی، سلامت‌ذهنی، سلامت‌عاطفی، سلامت‌بدنی، سلامت مالی تشکیل شده است که بطور طبیعی در یکدیگر جریان دارند.

تلاش بر این است که با توجه به بهداشت روان به سلامت کامل و همه جانبه بدن، ذهن و روح برسیم در حقیقت بهداشت روان از سلامت جسم شروع می‌شود و به سلامت روان منتهی می‌شود .

به منظور بهره‌مندی از بهداشت روان افراد می‌توانند از کتاب‌های خودیاری و یا شرکت در همایش‌های گروه‌های بهداشت و روان و درمان‌هایی بر پایه ریلکسیشن مانند استخر، سونا، ماساژدرمانی، یوگا استفاده کنند که همه این تمرینات به سلامت جسم و روح کمک می‌کنند.

در مقالات بعدی به جنبه‌های گوناگون بهداشت روان می‌پردازیم.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.