مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

نبرد حریق با تکنولوژی

خودرو‌های آمبلانس، آتش‌نشانی و امداد از مهمترین خودرو‌های سطح شهر‌ها می‌باشند و همه می‌دانیم مسئولیت امداد رسانی برای این خودرو‌ها بسیار مهم و حساس می‌باشد چرا که با جان مصدومین حادثه در ارتباط مستقیم هستند و ثانیه‌ها از اهمیت بسیار مهمی بر‌خوردار هستند.

اهمیت جان انسان‌ها باعث شده تا تولید کنندگان این خودرو‌ها برای سرعت عمل بیشتر و قابلیت هدایت بهتر این خودرو‌ها بیشترین تحقیقات را انجام دهند. یک شرکت آلمانی توانسته خودرو را طراحی کند که علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های خاص بتواند تمام نیاز های حرکتی را نیز برای راننده فراهم کند.

این خودرو دارای مخزن ۱۵ هزار لیتر آب، ۱۵۰۰ لیتر فوم و ۵۰۰ کیلو گرم پودر بوده، وزن این خودرو با تمام تجهیزات ۵۲ تن می‌باشد، با این وزن بسیار سنگین توانایی حرکت با سرعت ۱۳۵ کیلومتر درساعت به سادگی میسر می‌باشد.

در این خودرو راننده می‌تواند به صورت کنترل از راه دور نازل پاشش آن را به هر سمت هدایت و نوع پاشش را نیز تغییر دهد. حتی در این خودرو ها نازلی جدا برای پاشش پودر نیز در نظر گرفته شده که باز هم راننده قادر به هدایت آن خواهد بود.در شرایط اضطراری که خودرو خود در دام حریق قرار گیرد تنها با فشردن یک دکمه آب را در سرتاسر خودرو به طرفین پاشش می‌کند و آن آتش را خاموش کند.

در این خودرو سیستم مکان‌یابی برای پرسنل نیز تعبیه شده است که در صورت بارگزاری اطلاعات محل در آن می‌توان به صورت سه بعدی محل را بررسی و خطرات احتمالی را به مرکز گزارش نموده تا بتوان هدایت و کنترل آتش را به راحتی هرچه تمام‌تر تحت کنترل داشت.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.