مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

چگونه از پوست خود محافظت کنیم

همان‎طورکه می‌دانید پوست، بخصوص پوست صورت یکی از مهمترین اعضا بدن به شمار می‌آید و در سطح وسیعی با محیط بیرون در ارتباط است و علاوه بر آلودگی‌های محیطی از قبیل آلاینده‌ها، اشعه آفتاب، استرس‌ها و غیره، با مواد آرایشی نامرغوب و غیر استاندارد نیز ناخواسته به پوستمان آسیب می‌رسانیم، به همین خاطر پوست نیاز به مراقبت بیشتری دارد، امروز در این مطلب می‌خواهیم توضیحات بیشتری در مورد انواع پوست و راه‌های حفاظت از آن را در اختیارتان قرار دهیم.

بطور کلی برای داشتن پوستی شفاف و صاف باید رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنیم که شامل آشامیدن آب روزی ۸ تا ۱۰ لیوان، استفاده از سبزیجات، هوای تازه، ورزش و خواب کافی و مناسب.

انواع پوست‌ها بشرح زیر می‌باشد:

پوست نرمال: پوستی است که نه زیاد خشک و نه زیاد چرب باشد و پس از یک شستشوی ساده نرم و لطیف می‌شود، در این نوع پوست منافذ پوستی بزرگ و یا مسدود نیستند.

پوست خشک: پوست‎های نازک و ظریفی هستند که ترشح غدد چربی کمی دارند و پس از شستشو، پوست خشک شده و حالت کشیدگی پیدا می‎کند، پوست های  خشک منافذ ریزی دارند.

پوست چرب: نسبت به پوست خشک بافتی ضخیم‌تر و درشت‌تر دارد، منافذ پوستی آن بیشتر و بزرگتر هستند و به همین دلیل آلودگی‌ها را سریعتر جذب می‎کنند.‌

پوست مختلط: بیشتر افراد دارای پوست مختلط هستند بطوریکه در قسمت پیشانی دارای پوست چرب و در نواحی گونه و دور چشم دارای پوست خشک  هستند.

مواردی که باید برای حفاظت از انواع پوست ذکر شده در بالا مورد توجه قرار دهیم:

برای پوست‌های نرمال روزانه دو مرتبه شستشو با شوینده‌های ملایم و استفاده از مرطوب کننده توصیه می‌شود. اگر دارای پوست خشک هستید شوینده‌هایی استفاده کنید که فاقد الکل باشند. اگر پوست چرب دارید روزانه دو مرتبه با شوینده‎های حاوی الکل و آب سرد پوست خود را بشویید زیرا این کار باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌گردد.

خوراکی‌هایی که برای پوست مفید هستند:

برای از بین بردن چین و چروک از کیوی استفاده کنید زیرا این میوه سرشار از ویتامین C است. هنگامیکه دچار آفتاب‎سوختگی شده‌اید حتما هلو و زغال اخته میل کنید زیرا سرشار از ویتامین E هستند. اگر از سیاهی و کبودی زیر چشم‌هایتان رنج می‌برید از ویتامین C و آهن همزمان استفاده کنید.برای بهبود پوست‌های بسیار خشکی که مدام پوسته‎پوسته می‌شوند استفاده از تخم آفتابگردان می‎تواند بسیار مفید باشد زیرا حاوی ویتامینE، روی و اسید‌های چرب امگا ۶ می‌باشد. هویج بدلیل دارا بودن بتاکارون از پوست شما در برابر اشعه ماورای‎بنفش خورشید حفاظت می‌کند و همچنین به محوشدن جای زخم‌ها کمک می‌کند.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.