مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

اگر از تبخال رنج می‌برید با مثبت مگ همراه شوید

تبخال یک بیماری ویروسی است از خانواده هرپس سیمپلکس که این ویروس عامل تب خال در صورت، آلات تناسلی هر دو جنس، مغز و چشم و گاهی فلج  بلع می‌باشد. تبخال خودش را با برجستگی‌های قرمز رنگ و تاول‌های کوچک ملتهب در نواحی لب، لثه، بینی و زبان نشان می‌دهد، همانطور که می‌دانید برای تبخال درمان قطعی وجود ندارد و هنگامیکه وارد بدن شود، برای همیشه خواهد ماند و در زمان ضعف سیستم دفاعی بدن نمود پیدا خواهد کرد. این بیماری پوستی علایمی ‌مانند سوزش و خارش دارد که می‌تواند دلایلی از قبیل استرس، هیجان و یا حساسیت به مصرف بعضی از مواد غذایی و خوراکی می‌باشد. برای درمان و از بین بردن تبخال فقط استعمال داروهای ضد ویروسی مانند آسیکلوور وجود دارد، اما در این مطلب به درمان‌های گیاهی و طبیعی خواهیم پرداخت .

راه‌های درمان طبیعی و سریع تبخال

سیر: یک حبه سیر را به دو نیم تقسیم کرده و روی محل تبخال به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید، مالیدن سیر بر روی تبخال روند گسترش ویروس را کاهش داده و موجب خشکی آن می‌شود.

گل همیشه بهار: استفاده از جوشانده، مرهم و یا داروی صنعتی این گیاه کمک به تسریع روند بهبود می‌کند و همچنین از سوزش و خارش محل تبخال جلوگیری می‌کند.

روغن چای: کسانیکه مبتلا به تبخال خصوصا از نوع دهانی آن شده‌اند، حتما از این روغن استفاده کنند زیرا باعث افزایش سیستم دفاعی بدن شده و خیلی سریعتر تبخال‌ها را از بین می‌برد.

کمپرس یخ: برای کاهش التهاب و حس سوزش از کمپرس یخ استفاده کرده و سعی کنید در معرض آفتاب و آلودگی‌های محیطی کمتر قرار بگیرید.

نوع تغذیه: بیشتر از لبنیات و سیب زمینی تغذیه کرده زیرا آنها حاوی ماده‌ای به نام لیزین بوده و به روند درمان کمک می‌کند. در مقابل سعی کنید از خوردن شکلات، سس‌ها، آجیل، عدس، کره بادام زمینی، غذاهای سرخ کردنی و حاضری پرهیز کنید، زیرا موجب تحریک هر چه بیشتر بیماری می‌شوند.

منبع: مثبت مگ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.