مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

۵ روش طلایی خانگی برای خلاصی از گلو درد

گلو درد بیماری شایعی است که با آمدن سرما امکان ابتلا به آن نیز بالا می‌رود. در این مطلب همه آن چیزی که برای درمان خانگی و سنتی رفع گلو درد لازم دارید را با مثبت مگ خواهید دانست.

گلو درد اگر از نوع باکتریایی آن نباشد و نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک نداشته باشد به راحتی می‌توان با استفاده از درمان‌های گیاهی آن را مداوا کرد.

۱- لیمو ترش و عسل:

همانطور که می‌دانید عسل از دیرباز بسیار با اهمیت بوده است و برای درمان بسیاری از زخم‌ها و بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. خاصیت ضدعفونی کنندگی عسل از وجود آنزیمی ‌ناشی می‌شود که زنبورهای زحمتکش به شهد اضافه می‌کنند. نام این آنزیم گلوکز اکسیداز است. این آنزیم در تبدیل قند به پروکسید اکسیژن نقش دارد. پروکسید اکسیژن یک ماده‌ی ضدعفونی کننده است که با نام آب اکسیژنه شناخته می‌شود. به مدد همین خواص ضدعفونی کنندگی است که عسل می‌تواند سرفه را رفع و گلو درد را تسکین دهد.

عسل حاوی آنزیمی‌است که قند را به پروکسید اکسیژن تبدیل می‌کند و این یک ماده ضد عفونی کننده است که با نام آب اکسیژنه، بنابراین عسل به عنوان یک ماده گیاهی در درمان زخم‌ها و گلو درد می‌تواند اولین و بهترین پیشنهاد باشد.

لیمو ترش حاوی املاح و ترکیبات زیادی مانند فلاونوئید، ویتامین C، کلسیم، منیزیم، ویتامین پیکوتن و لیمونن می‌باشد. این ترکیبات در لیمو ترش منجر به افزایش گلبول سفید خون شده در نتیجه افزایش دفاع طبیعی بدن را در مقابل ویروس و باکتری‌ها سبب می‌شود.

حال با ترکیب این دو ماده می‌توانید معجونی داشته باشید که در رفع گلو درد شما بسیار موثر خواهند بود.

ترکیبات: آب یک لیمو ترش بزرگ را گرفته و با ۵ قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و در زمان گلو درد به دفعات میل کنید. همچنین میزانی عسل را با آب ولرم مخلوط کنید و قرقره کنیده و سپس آن را میل کنید.

۲- محلول آب نمک: این دو ماده را با هم ترکیب کرده و روزانه دو مرتبه قرقره کنید. این محلول بسیار ضد عفونی کننده است و برای بافت‌‌های آسیب دیده خاصیت ترمیم کنندگی دارد.

۳- آویشن: دم نوش آویشن را تهیه کرده و روزانه از آن میل فرمایید. این دمنوش تاثیر مثبتی در تنفس و همچنین رفع سرفه دارد.

۴- جوش شیرین: مقداری از جوش شیرین را همراه با آب گرم مخلوط نموده مانند آب نمک، قرقره نمایید اما حواستان باشد که این محلول وارد بدنتان نشود.

۵- چهار تخمه: تخم‌های قدومه، ریحان، بهدانه و بارهنگ را در آب گرم ریخته و پس از مدتی لعاب خوبی از آنها بوجود خواهد آمد، که این لعاب برای خشکی سینه و از بین بردن گلو درد بسیارمفید است.


منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.