مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

چه مواردی را باید قبل از باردار شدن رعایت کنیم؟

با توجه به پیشرفت علم و دنیای اطلاعات باید خدمت خانم‌ها‌یی که قصد باردار شدن دارند، عرض‌کنیم که نه تنها شما عزیزان باید در طی ۹ ماه بارداری مراقب سلامت فرزندتان باشید بلکه این مراقبت و توجه باید از ۳ ماه قبل از بارداری آغاز گردد که شامل رعایت مواردی می‌باشد که به اختصار امروز در این باره مطالبی را در اختیارتان می‌گذاریم.

اولین موضوعی که اهمیت دارد این است که ما بدانیم، می‌خواهیم باردار شویم و بارداری بدون اطلاع و هماهنگی رخ ندهد زیرا بسیاری از خانم‌ها پس از یک الی دو ماه بعد از بارداری خود مطلع می‌شوند که این می‌تواند تبعاتی را بهمراه داشته باشد. حداقل سه ماه قبل از بارداری رژیم غذایی خود را کنترل کنید و سعی‌کنید وزن متعادل و نرمال داشته باشید زیرا مادرانی که افزایش وزن دارند دچار افزایش فشار خون، دیابت دوران بارداری و یا امکان زایمان بصورت سزارین را دارا خواهند شد. ورزش کردن و یا کار کردنی که همراه با عرق ریختن باشد روش بسیار خوبی برای از بین بردن استرس می‌باشد برای کسانی که قصد بارداری دارند بسیار مفید است.

حتما به سراغ یک دندانپزشک بروید زیرا اگر مشکل عفونت باکتریایی لثه و یا خرابی دندان داشته باشید می‌تواند منجر به زایمان زودرس و یا دارا شدن نوزاد کم وزن گردد. در این حین و قبل از بارداری شما باید خود را از محیط‌های آلوده دور نگه دارید. در میان مطالب گفته شده مهمترین نکته استفاده از اسید فولیک قبل از باردار شدن می‌باشد، هم آقایان و هم خانم‌ها باید اسید فولیک را استفاده ‌کنند زیرا در مردان موجب افزایش کیفیت اسپرم، و در زنان خطر نازایی را کاهش می‌دهد. اسید فولیک که همان نسخه دست ساز فولات است، در منابع طبیعی یافت می‌شود و یکی از انواع گروه ویتامین‌ B است. اسید فولیک قبل از بارداری باید شروع شود و در زمان بارداری نیز باید ادامه داشته باشد زیرا مصرف این ماده می‌تواند ازنقص‌های مادرزادی مغز و ستون فقرات کودک را ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش دهد. در آخر باید بدانیم که علاوه بر رعایت نکات بالا باید روح خودمان را برای داشتن فرزندان سالم بپرورانیم زیرا که ما دختران امروز باید مادرانی متعهد و مسئول باشیم چون نسل‌های آینده از آن ما هستند.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.