مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

طرز صحیح خوابیدن در دوران بارداری

در طی دوران بارداری یک مادر دارای مسئولیت‌های گسترده‌تری نسبت به گذشته می‌باشد، برای داشتن فرزندی سالم ملزم است تا نکاتی را رعایت کند. یکی از مواردی که باید به آن توجه کافی شود، رعایت طرز صحیح خوابیدن مادر در دوران بارداری، خصوصا در سه ماهه سوم می‌باشد.

در دوران بارداری بواسطه تغییراتی که در بدن مادر نظیر بزرگ شدن شکم، درد پشت و کمر، سوزش معده، کوتاه شدن نفس و بی‌خوابی رخ می‌دهد، بسیاری از مادران مانند گذشته از خواب راحتی برخوردار نخواهند بود، به همین منظور شما باید بدانید در مواجهه با حالات گوناگون چه برخوردی داشته باشید.

مادرانی که ورم در پا و اندام تحتانی دارند، بهتر است به پهلو خوابیده و از یک بالشت در بین دو ساق پا استفاده کنند، در اینصورت از ورم پا و سایر اندام‌ها‌ جلوگیری نموده و خواب راحت‌تری را تجربه خواهند کرد.

مادرانی که از سوزش سر دل و معده در رنج می‌‌باشند، لازم است بالاتنه خود را بواسطه یک تشک در حین خواب در سطح بالاتری قرار داده، تا در اینصورت امکان برگشت غذا به مری وجود نداشته باشد.

بهترین حالت خواب در دوران بارداری

در دوران بارداری خصوصا در سه ماهه آخر سعی کنید، به هر دو پهلو و بیشتر به سمت چپ بدن بخوابید، زیرا کبد در سمت راست بدن قرار دارد، بدین ترتیب از فشار بر روی کبد جلوگیری خواهد شد، و از یک بالشت در بین دو پا و یک بالشت در پشت کمر استفاده کنید. این حالت خوابیدن، مانع از افتادن سنگینی جنین بر روی ورید اجوف تحتانی شده، که در اینصورت خون از پاها به سمت قلب به راحتی باز خواهد گشت، که موجب عملکرد بهتر قلب می‌‌شود.لازم است بدانید با خوابیدن به پهلو وضعیت مناسبی را برای جنین، کلیه‌ و رحم فراهم خواهید کرد.

 بر خلاف باور و تصورات مردم طاق باز خوابیدن موجب گره و پیچ خوردن بند ناف نمی‌‌شود و فقط استمرار این حالت در خواب موجب بروز مشکلاتی از قبیل کمر درد، مشکلات تنفسی و گوارشی، هموروئید، کاهش فشار خون و کاهش گردش خون بین شما و جنین می‌شود.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.