مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

درمان ریزش مو پس از زایمان

در طی دوران بارداری موهای خانم‌ها به دلیل تغییرات هورمونهای اوسترادیول و پروژسترون از رشد، ضخامت و شفافیت بیشتری برخوردار هستند. اما دو تا سه هفته بعد از وضع حمل و زایمان اکثر خانم‌ها دچار ریزش موی خفیف و یا شدید می‌شوند، که بسیار شایع است و در حدود شش ماه ادامه خواهد داشت. در حقیقت این ریزش مو یک نوع بازگشت به وضعیت طبیعی می‌باشد.معمولا ریزش مو بعد از زایمان روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تار مو می‌باشد و بیشتر در ناحیه شقیقه‌ها دیده می‌شود.
بواسطه شیردهی ممکن است بدنتان دچار کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر آهن، روی، کلسیم، منیزیم، ویتامین D و B12 گردد، که با انجام آزمایشات مربوطه و رعایت رژیم مناسب غذایی قابل درمان و پیشگیری است.

توصیه‌های درمانی و گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو پس از زایمان

• پرهیز از سشوار، رنگ کردن، آرایش محکم مو و برس کشیدن شدید، کنید.
• در شرایطی که ریزش مو پس از ۲ تا ۳ ماه همچنان ادامه داشت، مصرف ویتامین‌های دوران بارداری خصوصا اسید فولیک و قرص آهن را ادامه دهید.
• به منظور آگاهی از کم کار بودن تیروئید و تاثیر آن بر ریزش مو به پزشک مراجعه نمایید.
• با کوتاه کردن موهای خود در این دوران موجب جلوگیری از کشیده شدن آن‌ها شده، که در نهایت جلوگیری از ریزش مو و تغذیه بیشتر ریشه مو از مواد مغذی خواهد گردید.
• استفاده از گیاهانی که خاصیت افزایش خون‌رسانی موضعی و ضد التهابی دارند، نظیر گیاه رزماری، آویشن و بابونه نه تنها به پیشگیری از ریزش مو بلکه به رشد مجدد مو کمک می‌کنند.

• افرادی که دچار ریزش مو می‌گردند، غالبا دارای پوست چرب کف سر و ملتهب هستند، به همین منظور استفاده از گیاهان قابظ مانند حنا، مورد و سدر که خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارند، موجب سفت شدن ریشه مو می‌شود.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.