مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

فواید خارق العاده نوشیدن روزانه آب، لیمو و عسل برای زندگی

شما هم ممکن است مانند بسیاری از افراد به دنبال سلامتی بیشتر و افزایش کیفیت زندگی خود باشید اما زمان لازم برای این کار به دلیل ساعات زیاد کاری، مراقبت از فرزندان و … را نداشته باشید. اما نگران نباشید گاهی با رعایت نکاتی ساده و کوجک می‌توانید اثرات بسیار خوبی بر روی سلامتی خود بگذارید.

یکی از این راه‌‎ های ساده نوشیدن آب لیمو و عسل به صورت روزانه است.

در ادامه به مزایای این نوشیدنی سالم اشاره خواهیم کرد.

  • مناسب برای پوست

آیا به دنبال یک چهره بی عیب و نقص بدون هر گونه لوازم آرایشی هستید؟ ترکیب آب، لیمو و عسل یکی از بهترین‌ نوشیدنی‌های طبیعی برای این منظور است. ویتامین C موجود در لیمو برای ساخت کلاژن در بدن مورد نیاز است، عسل نیز دارای ترکیبات بسیاری مفیدی برای کمک به مرطوب نگه داشتن پوست است. در نتیجه با مصرف این ترکیب پوستی سالم، جوان و شاداب خواهید داشت.

  • مناسب برای هضم غذا

مشکلات گوارشی مانند نفخ، سوزش سر دل و یبوست یک مشکل مزمن برای بسیاری از مردم است و به طور جدی می‌تواند بر کیفیت زندگی افراد تاثیر بگذارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کمک به بهبود این مشکلات گوارشی استفاده از ترکیب ساده آب، لیمو و عسل به صورت روزانه است. لیمو نوعی تمیزکننده روده است و بدین ترتیب به دفع مواد زائد بدن و داشتن فرآیند هضم ساده‎تر کمک می‌کند.

  • افزایش سلامت قلب

مشکلات قلبی یکی از خطرناک‌ترین بیماری‎ها در سراسر جهان است. اما ترکیب آب، لیمو و عسل در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. عسل و لیمو با داشتن پتاسیم موجب کاهش سطح فشار خون می‌شوند، فشار خون یکی از مهمترین عوامل سکته قلبی است همچنین خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی آنها به محافظت از عضلات قلب کمک می‌کند.

  • مناسب برای کاهش وزن

گاهی اوقات کاهش وزن کار بسیار دشواری است. اگر به دنبال یک راه طبیعی برای کاهش وزن هستید این ترکیب بهترین نوشیدنی ممکن است. آب و فیبر بسیار زیاد موجود در لیمو اشتهای شما رو کمتر می‌کند و موجب می‌شود تا بدون احساس گرسنگی غذای کمتری بخورید. همچنین اسید سیتریک موجود در لیمو روند تبدیل مواد غذایی به انرژی را بهبود می‌بخشد.

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن

تحقیقات بسیاری در سال‌های اخیر بر روی ارتباط بین اسیدیته (اسیدی بودن) بدن و ابتلا به بیماری‌های مزمن، انجام شده است. این تحقیقات بیان‌گر این است که اسیدی بودن بدن نه تنها باعث بیماری‌های قلبی، بلکه دیابت، مشکلات مفاصل و حتی برخی از انواع سرطان می‌شود. لیمو pH بدن را کاهش می‌دهد و آن را بیشتر قلیایی می‌کند. با وجود اسیدی بودن، لیمو دارای خواص معدنی بالایی است که به کاهش خواص اسیدی بودن بدن کمک می‌کند.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

کمبود خواب، استرس، انتخاب برنامه غذایی نامناسب به راحتی می‎تواند سیستم ایمنی بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث سرماخوردگی و آنفولانزا شود. اما خبر خوب این است که شما می‎توانید با انتخاب این نوشیدنی از بدن خود محافظت کنید. ویتامین C موجود در لیمو و مواد معدنی موجود در عسل به تقویت ایمنی و حفاظت بدن برای مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و میکروب‌ها کمک می‌کند. عسل همچنین دارای خواص ضد میکروبی طبیعی است و بدن شما را سالم نگه می‌دارد.

  • کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری

عفونت‌های دستگاه ادراری دردناک است و در صورت شدت می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مخصوصا برای زنان، این مشکل می‌تواند به یک بیماری مزمن تبدیل شده و تنها با خوردن آنتی بیوتیک‌های مختلف بهبود پیدا کند. یک راه‌حل طبیعی برای این مشکل استفاده از ترکیب آب، لیمو و عسل به صورت منظم است، عسل دارای خواص آنتی باکتریال طبیعی است و آب لیمو، ادرار را کمی اسیدی می‌کند و از رشد باکتری‌ها در دستگاه ادراری جلوگیری می‌کند.

  • دفع سموم بدن

هوایی که تنفس می‌کنیم، نوشیدنی‌هایی که می‌نوشیم و غذاهایی که می‌خوریم سرشار از مواد شیمیایی و سموم مختلف برای بدن است. اگرچه بدن به صورت طبیعی در برابر این سموم از ما محافظت می‌کند اما ما می‌توانیم با کمک عسل و لیمو، سیستم دفاعی بدن را تقویت کنیم. لیمو به عملکرد کبد برای دفع سموم بدن کمک می‌کند و عسل همانطور که قبلا اشاره کردیم، آنتی باکتریال و ضدعفونی‎کننده طبیعی است.

طرز تهیه آب، عسل و لیمو در خانه

لیمو را نصف کرده و آب نصف آن را به همراه یک قاشق چای‌خوری عسل به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و خوب به هم بزنید. برای تاثیر بیشتر بهتر است این نوشیدنی سالم و مقوی را قبل از صبحانه به صورت ناشتا میل کنید.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.