مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

بررسی برخی از دلایل افزایش وزن

اگر شما شروع به مصرف کالری بیش از اندازه داشته باشید و ورزش را کنار گذاشته‌ باشید، در صورت افزایش وزن به هیچ وجه متعجب نگردید، اما اگر رژیم غذایی و برنامه ورزشی شما همچنان مانند گذشته است، ولی شما دچار افزایش وزن شده‌اید، باید به دنبال یافتن علت برای افزایش وزنتان باشید، در ادامه این مطلب به مسایل کوچک اما با اهمیت در راستای چاقی و اضافه وزن می‌پردازیم.

خواب کافی

توجه داشته باشید که بدن در صورت کمبود خواب و افزایش خواب عکس العمل نشان خواهد داد و این به این معنا است که با خوابیدن بیش از اندازه شانس بدن برای افزایش وزن بیشتر خواهد بود و تا آنجایی این موضوع اهمیتت دارد که حتی مصرف یک وعده غذایی در آخر شب و هنگام خواب تاثیر کمتری در چاقی خواهد گذاشت تا اینکه شما دیر از خواب بیدار شوید و هنگامیکه شما بدن خود را محروم از خواب کافی می‌کنید موجب تغییرات در سطح هورمون‌های بدنتان می‌شوید، در نتیجه بدن گرسنه‌تر و اشتهای بیشتری پیدا خواهد کرد و حتی بعد از خوردن غذا شما احساس سیری نخواهید کرد در نتیجه مراقب میزان خواب خودتان باشید.

استرس

زمانیکه مطالبات زندگی رو به افزایش رود و بدن تحت فشار قرار گیرد، بدن برای بقا خود هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌کند که این هورمون دلیلی است برای افزایش اشتها در حقیقت این هورمون فضایی را ایجاد می کند که بدن هنگام استرس راحت‌تر غذا دریافت کند و موجب افزایش وزن گردد.

داروهای ضد افسردگی

از تاثیرات جانبی مصرف داروهای ضد افسردگی، افزایش وزن را می‌توان نام برد زیرا بدن پس از مصرف این داروها در حالت آرام‌تری قرار می‌گیرد و میل بیشتری به مصرف غذا دارد در این رابطه می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت امکان داروهایی را تجویر کنند که تاثیرات کمتری در افزایش وزن داشته باشد و لازم است بدانید که خود افسردگی موجب تغییرات در وزن می‌گردد.

داروهای استروئیدی

از دیگر عوامل چاقی مصرف داروهای ضد التهاب استروئیدی می‌باشد. با مصرف این نوع داروها بعد از مدتی احساس یک چاقی موقتی در نواحی پشت گردن، شکم و یا صورتتان می‌کنید. توجه داشته باشید اگر بیش از یک هفته مصرف این قبیل داروها را داشته‌اید، حتما با توجه به صلاحدید پزشک قطع کنید، زیرا منجر به بروز مشکلات بزرگتری خواهد شد.

منبع: مثبت مگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.