مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

دانستنی‌های یک‌ماهگی نوزاد

نوزاد در یک‌ماهگی 

اولین مدفوع حاوی مواد قیر مانند سیاه رنگی از مخاط رحم مادر است که دارای بوی بد نمی‌باشد. اما به محض تغذیه نوزاد از شیر باکتری‌ها وارد روده شده و ساکن می‌شوند و پس از آن مدفوع با رنگ زرد، قهوه‌ای و یا سبز و همراه با بوی بد خارج خواهد شد.

توقف تنفس نوزاد

تنفس غیر طبیعی در کودکان طبیعی است، اما اگر نوزاد برای ۵ تا ۱۰ ثانیه به طور کامل نفس نداشت و رنگش آبی شد، یک وضعیت اورژانسی است.

حس چشایی نوزاد

حس چشایی کودک تازه متولد شده تقریبا به مانند بزرگسالان است. اما تا حدود سن ۵ ماهگی قادر به فهم طعم‌های شیرین، تلخ و ترش است و شیر مادر نیز همین طعم‌ها را شامل می‌شود. هنگامیکه آنها شروع به مصرف غذاهای جامد می‌کنند، به جای تمایل به طعم شور علاقه بیشتری برای دریافت آن طعم‌ها دارند.

نوزادان سینه دارند

نوزادان در هر دو جنس (پسر و دختر) دارای یک سینه کوچک هستند. که ممکن است مقداری شیر از آن ترشح گردد. این حالت به دلیل جذب استروژن از طریق مادر می‌باشد و هرگز آن را فشار ندهید و حتی نوزادان دختر دارای یک عادت ماهانه کوچک و کوتاه مدت نیز هستند.

دارای سلول‌های خاص مغزی هستند

با وجود اینکه مغز نوزاد رو به بزرگ شدن است و بعد از یک سال به دو برابر سایز اولیه خود می‌رسد، اما در همان ابتدا دارای تعداد زیادی سلول حامل پیام الکتریکی است و بعضی از این سلول‌های عصبی پس از مرگ جایگزین نخواهند شد، بنابراین در سنین بالاتر افراد سلول‌های مغزی کمتری دارند.

گریه کردن بدون اشک

گریه کردن نوزادان تا سن یک ماهگی بدون ریختن اشک است. در هنگام غروب بسیار نق نق و بی‌قراری می‌کنند. این حالت تا حدود ۳۳ ماهگی ادامه دارد و پس از آن آرام‌تر می‌شوند.

نعوظ در نوزاد پسر

این حالت قبل از ادرار به وجود می‌آید و علت آن هنوز مشخص نیست. ممکن است آلت نوزاد بسیار بزرگ باشد، اما این وضعیت طبیعی بوده و مربوط به هورمون‌ها و نقش مادر است.

منبع: https://mosbatemag.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.