مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

علت و درمان ترک‌های پوست

ترک‌های پوستی چیست؟

به حالت‌هایی از پوست که در یک دوره زمانی مانند بارداری و یا جهش‌های رشدی در دوران کودکی، موجب پارگی رشته‌های الاستیکی پوست می‌گردند، ترک پوست می‌گویند. آنها معمولا همراه با رنگ‌های صورتی، قرمز و بنفش هستند.

ترک‌ها کجا وجود دارند؟

این ترک‌ها بیشتر در نواحی تجمع چربی مانند سینه، باسن، شکم و ران‌ها نمایان می‌گردند و شما شاهد این ترک‌ها در صورت، دست و پا نخواهید بود. این مسئله تا حدی مربوط به ژنتیک افراد نیز می‌باشد.

اطلاع از آنها

طبق تحقیقات در حدود ۵۰ تا ۹۰ درصد خانم‌ها دچار ترک پوستی خواهند شد و البته آقایون نیز همینطور، در خانم‌ها در سینه، ران‌ها و باسن و در آقایان در پشت و لگن بیشتر نمایان می‌گردد.

از بین نمی‌روند؟

همانند هر زخم دیگری علایم تر‌ک‌ها دائمی هستند. اما به مرور زمان آنها کم‌رنگ‌ و باریک‌تر می‌شوند. آنها ممکن است به رنگ سفید و یا نقره‌ای تبدیل شوند.

علت:

بارداری

در دوران بارداری در حدود ۶ ماهگی با افزایش وزن و وجود برخی تغییرات هورمونی امکان پارگی پوست بیشتر می‌شود.

 افزایش وزن

در دوران جوانی و در آغاز تغییرات بدنی با افزایش وزن سریع، دچار ترک خواهید شد. مانند ورزشکارانی که دارای ترک‌هایی بر روی توده‌های ماهیچه‌ای خود می‌گردند.

دارو

برخی از داروها موجب افزایش وزن، تورم، نفخ و تغییرات فیزیکی می‌شوند، که در نهایت باعث کشیده شدن پوست می‌شود. همچنین بعضی از داروهای هورمونی مانند قرص‌های ضد بارداری و کورتیکو استروئیدها نیز می‌توانند عامل ایجاد ترک باشند.

جلوگیری

کارشناسان معتقدند، ژنتیک نقش مهمی در ایجاد ترک‌ها بازی می‌کند البته به طور قطع نمی‌توان گفت که فرزندان مانند پدر و مادرهایشان دارای ترک می‌گردند. راه‌هایی که کمک به جلوگیری از بروز این ترک‌ها می‌کند، عبارت است از حفظ وزن بدن، نوشیدن آب و مصرف مواد غذایی غنی از روی مانند آجیل، ماهی، ویتامین A ، C و D.

محصولات رتینول

رتینول که از ویتامین A گرفته شده است، تا حدی کمک به کاهش شدت ترک‌ها می‌کند. این ماده کمک به ریزش سلول‌ها و رشد سریع‌تر آنها نیز می‌کند. لازم است بدانید به منظور بهره‌مندی از درمان و دریافت نتیجه مطلوب، رتیول را بلافاصله بعد از نمایان شدن ترک‌ها به صورت منظم مصرف نمایید.

سایر موارد درمان شامل:

  • لیزر تراپی
  • استفاده از اسپری‌های تیره کننده
  • محصولات لایه‌بردار
  • استفاده از لوسیون و کرم

منبع: https://mosbatemag.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.