مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

پوست بهتر بعد از یائسگی

مراقبت‌های پوستی بعد از دوران یائسگی

قرمزی پوست

با گذشت زمان و افزایش سن خرد و اعتماد به نفس افزایش می‌یابد اما این حالت در سطوح هورمونی بدن صدق نمی‌کند. در دوران یائسگی کاهش سطح هورمون استروژن موجب تاثیراتی بر روی پوست خانم‌ها می‌گردد. این کاهش موجب ضعیف شدن و چین و چروک می‌گردد. اما شما می‌توانید با مراقبت‌های پوستی خاصی تا حدی از این تاثیرات منفی جلوگیری نمایید.

پوست و یائسگی

یائسگی موجب تغییراتی در پوست نظیر توقف کلاژن سازی، کاهش چربی زیر پوست و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌گردد. که این حالات همراه با خشکی و موجب تغییرات هورمونی خصوصا در اطراف گردن، گونه‌ها و ایجاد خطوط ریز بالای لب نیز می‌شود.

پاک کردن

در این سن پاک کردن پوست اولین مرحله از مراقبت است. با گذشت زمان و افزایش سن پوست به سمت خشکی گرایش می‌یابد. سعی کنید پوست خود را در معرض رطوبت اضافی قرار دهید. همچنین به جای استفاده از ژل پاک‌کننده از کرم‌های 
 مرطوب‌کننده جهت پاک‌کردن پوست استفاده نمایید.

نیاز به spf

حتی در سنین یائسگی شما نیازمند به مراقبت از پوست خود در برابر آفتاب می‌باشید، زیرا در این دوران پوست شما دارای مقادیر کمتری از مواد حفاظتی طبیعی می‌باشد. پس، استفاده از طیف گسترده کرم‌های ضد آفتاب با spf بالای ۳۰ توصیه می‌شود.

آثار لک‌های پوستی

لک و کک‌های پوستی در دوران یائسگی در محدوده دست‌ها، صورت و قفسه سینه بیشتر نمایان می‌گردد. برای پیشگیری از بروز آنها و محو کردن آن‌ها استفاده از ضد آفتاب نیز توصیه می‌گردد. همچنین برای دریافت نتیجه بهتر محصولات لایه‌بردار که موجب از بین بردن پوست‌های مرده و روشن شدن پوست می‌گردند، نیز مناسب است.

حفظ رطوبت

بعد از یائسگی پوست به دلیل فعال نبودن غدد چربی بیشتر خشک می‌شود. بنابراین شما باید همیشه پوست خود را مرطوب نگه داشته و از دوش گرفتن با آب داغ و طولانی مدت اجتناب نمایید. همچنین بلافاصله پس از حمام از مرطوب کننده سنگین برای افزایش آبرسانی استفاده کنید.

منبع: https://mosbatemag.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.