مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

سبزیجات آبدار

سبزیجات آبدار با طیف گسترده از رنگ‌ها

با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و ایام پر فیض روزه‌داری، رژیم غذایی مناسب و سرشار از سبزیجات آبدار بهترین گزینه برای بالا بردن تحمل بدن در ساعات طولانی انجام این فریضه می‌باشد.

چه مقدار آب در رژیم غذایی خود دارید؟

تنها نوشیدن مایعات برای هیدراته نگه داشتن بدن کافی نمی‌باشد. به طور معمول ۲۰%  آب مورد نیاز بدن از مصرفی مواد غذایی تامین می‌گردد. شما می‌توانید با داشتن رژیم غذایی سرشار از آب، علاوه بر تامین آب مورد نیاز بافت‌های بدن، کمک به جذب آهسته‌تر و افزایش دریافت مواد مغذی نیز کنید.

خیارها

۹۵ درصد خیار از آب و الباقی از مقدار کمی کالری تشکیل شده است. خیار دارای خواص بسیاری از جمله مبارزه با التهابات و همچنین کمک به کند شدن روند پیری می‌کند.

کدو سبز

کدو سبز بیش از ۹۵ درصد از آب تشکیل شده است و یک آنتی‌اکسیدان مناسب است، که حمایت در مقابل آسیب دیدگی سلول‌ها می‌کند.

هویج‌ها

هویج یک سبزی ترد، متراکم و مملو از آب است. همچنین مقابله با سرطان و مشکلات قلبی نموده و ۹۰ درصد آن متشکل از بتاکاروتن نیز می‌باشد.

اسفناج

این سبزی که دارای برگ‌های پهن سبز می‌باشد، شاید به اندازه کاهو سرشار از آب نباشد، اما غنی از ویتامین  K، فولات، منیزیم و منگنز می‌باشد و همچنین آنتی‌اکسیدانی است که کمک به مبارزه با سرطان و التهابات می‌کند.‌

کاهوی سالادی

بیش از ۹۵ درصد آن شامل آب می‌باشد، اما نسبت به سایر سبزیجات سبز از مواد مغذی کمتری برخوردار است. فیبر موجود در کاهو موجب آزاد شدن پتاسیم، منیزیم، آهن، کلسیم، و فسفات می‌گردد. که همه آنها مواد ضروری معدنی هستند که کمک به حفظ سلامتی بدن می‌کنند.

کرفس

بیش از ۹۵ درصد کرفس متشکل از آب بوده و دارای کالری کم و سرشار از ویتامین K ، فولات و پتاسیم است. این سبزی به دلیل دارا بودن فیبر کمک به هضم غذا و جلوگیری از التهاب معده نیز می‌کند.

منبع: https://mosbatemag.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.