مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

پف زیر چشم و راه‌های از بین بردن

پف زیر چشم 

اجتناب از نمک

نمک پاش را کنار بگذارید. آب داخل بدن همیشه از بخش‌هایی که سدیم کمتری دارند، به بخش هایی که بیشتر است، روانه می‌شود. مانند ناحیه اطراف چشم، بعضی اوقات در وعده شام که در مصرف نمک زیاده‌روی می‌کنید، صبح متوجه پف زیر چشم خود می‌شوید.

مدیریت آلرژی

بعضی از فصل‌ها و هوای مرطوب موجب پف‌آلود شدن چشم‌ها می‌گردند. هم زمان با مصرف داروهای عفونی سینوس، سرما خوردگی و آلرژیک امکان از بین رفتن این پف‌ها وجود دارد.

ریختن آب نمک به داخل بینی

با استفاده از دستگاه مخصوص مقداری محلول آب نمک را داخل یک سوراخ بینی ریخته و اجازه دهید از سوراخ دیگر خارج شود. با این کار رطوبت اضافی موجود در سینوس‌های شما از بین می‌‍روند و پف زیر چشم‌هایتان بهبود می‌یابد.

پاک کردن آرایش قبل از خواب

بدون پاک کردن آرایش چشم به رختخواب نروید، زیرا موجب آبریزش چشم و همچنین پف کردن آنها می‌شود.

محافظت چشم از اشعه UV

همانطور که از پوست بدن خود در برابر نور آفتاب محافظت می‌کنید، از چشم‌هایتان توسط کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک نیز محافظت کنید.

نحوه خوابیدن

آیا شما به پهلو می‌خوابید؟ و یا به پشت و رو به معده؟ در هنگام خواب جاذبه زمین موجب جمع شدن مایعات بدن زیر چشم می‌شود. پس برای جلوگیری از این حالت بهتر است رو به پشت خوابیده و از یک بالشت اضافی زیر سر خود استفاده کنید.

سیگار نکشید

عادت سیگار کشیدن را ترک کنید در غیر اینصورت زودتر از موعد پوستتان دچار عوارض خشکی، چروک و همچنین افتادگی پلک می‌گردد.

استراحت به چشم خود دهید

چشمان خود را در حالت بسته نگه داشته و با خیار، قاشق سرد و یا چای کیسه‌ای کمپرس کنید، تا کمی استراحت کند.

کرم دور چشم

انواع مختلفی از محصولات مخصوص دور چشم وجود دارد، اما شما سعی کنید از محصولاتی که حاوی رتینول می‌باشند، برای این منظور استفاده نمایید.

تیرگی دور چشم

برای کاهش تیرگی دور چشم علاوه بر استفاده از پوشاننده‌های آرایشی، توجه داشته باشید که دور چشم‌هایتان را به آرامی مالیده و از برخورد سخت و خشن با آنها خودداری نمایید.

منبع: https://mosbatemag.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.