مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

دوران یائسگی و مراقبت‌های پوستی

راهکارهای درمای دوران یائسگی 

همانطور که می‌دانید با افزایش سن، دوران یائسگی که یکی از مراحل زندگی خانم‌ها است، رخ خواهد داد. در این دوران بدن متحمل تغییرات هورمونی می‌شود، که بر روی پوست دارای تاثیرات منفی می‌باشد، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا با ارایه نکاتی بتوانید مراقبت‌های پوستی لازم را در این دوران انجام دهید.

کمک به دست‌ها

در دوران یائسگی پشت دست‌ها دچار کاهش کلاژن، رطوبت و چربی می‌گردد. که در نهایت موجب پدیدار شدن بیشتر رگ‌های پشت دست و استخوانی شدن آنها نیز می‌شود. به منظور جلوگیری از این علایم استفاده از مرطوب کننده، ضد آفتاب و دستکش نیز توصیه می‌‍شود.

سویا

سویا منبع غنی از ایزوفلاون می‌باشد، که در بدن مانند استروژن عمل می‌کند. ایزوفلاون‌ها موجب بهبود تغییرات مربوط به سن مانند نازک شدن پوست می‌گردند. کارشناسان معتقدند با مصرف حدود ۵۰ میلی‌گرم ایزوفلاون در طی روز می‌توانند به سایر مشکلات مربوط به دوران یائسگی نیز کمک کنند.

خوردن آنتی اکسیدان

کلاژن در پوست شما موجب جوانی و سفتی می‌شود. با کاهش سطح استرژن در بدن کلاژن سازی نیز تحلیل می‌رود. بنابراین برای حقظ استقامت و جوانی پوست مصرف آنتی اکسیدان توصیه می‌گردد. شما می‌توانید در انواع میوه‌جات با رنگ روشن و سبزیجات با هر طیف رنگی آنتی اکسیدان مورد نیاز را دریافت کنید.

حفظ تعادل

استرس می‌تواند پوست شما را خشک و حساس‌تر کند. همچنین موجب بروز بیماری پسوریازیس شود. برای رهایی از استرس و کسب آرامش انجام یوگا، مدیتیشن و سایر تکنیک‌های مربوط به کاهش استرس نیز توصیه می‌شود.

تمرینات بدنی

با انجام حرکات ورزشی و افزایش حجم ماهیچه‌های بدن می‌توانید به دوران یائسگی خود کمک کنید. ورزش موجب کاهش استرس و افزایش گردش خون در بدن می‌شود. با دریافت اکسیژن بیشتر، جریان فشار خون نیز بیشتر شده و موجب سلامتی و روشن‌تر شدن پوست نیز می‌گردد.

خواب کافی

دریافت خواب کافی موجب شادابی پوست می‌گردد. خواب اندازه کمک به جلوگیری از گودی‌های سیاه زیر چشم و همچنین موجب بازگشت انرژی مضاعف به بدن می‌شود. کمبود خواب می‌تواند موجب ایجاد تغییر در سطح هورمون‌ها و سوخت و ساز بدن شود. بنابراین ۷ تا ۹ ساعت خواب آرام نیز توصیه می‌شود.

منبع: https://mosbatemag.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.