مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله ای خاص برای آدم های خاص

استخر و عفونت قارچی در تابستان

آیا استخرها دلیل عفونت قارچی هستند؟

با شروع فصل تابستان و گرمای هوا اشتیاق ورزش شنا و استخر رفتن در بین افراد بیشتر می‌شود. در این میان خصوصا خانم‌ها بیشتر باید مراقب بیماری‌های قارچی تناسلی و همچنین پوستی باشند، زیرا شانس ابتلا در آنها بیشتر از آقایون است. همچنین در این فصل تعداد مراجعه خانم‌ها به متخصصین زنان بیشتر می‌شود. اما سوال این است که علت این دردسرها واقعا از استخر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی استخر و عفونت قارچی در فصل تابستان بپردازیم.

عفونت‌ قارچی چیست؟

محیط واژن برای مقابله با انواع عفونت‌ها در حالت طبیعی خاصیت اسیدی دارد، حال اگر بنا به هر دلیلی این شرایط تغییر کند، خانم‌ها دچار عفونت قارچی می‌گردند. این عفونت همراه با علایمی نظیر خارش دهانه رحم، ترشحات سفید پنیری شکل، سوزش ادرار، قرمزی همراه با خشکی و حساسیت پوست در ناحیه تناسلی، التهاب و ورم دهانه رحم و قرمزی، ضایعات حاشیه‌ای، خواهد بود. دلایل بسیاری برای بروز این عفونت وجود دارد. اما اینکه مردم تصور می‌کنند که استخر موجب بروز عفونت می‌گردد، کاملا اشتباه است. دلیل این بیماری‌ها عدم رعایت نکات بهداشتی در فصل تابستان و استخرها می‌باشد. در ادامه با مثبت مگ همراه باشید تا با بررسی نکات مهم مانع از بروز انواع عفونت‌های پوستی و زنان شویم.

راه‌کارهای جلوگیری از بروز عفونت

استخر آلوده

در کل برای جلوگیری از عفونت‌ها ابتدا باید علت‌های بروز عفونت را بررسی کنیم و باشناخت آنها درمان و پیشگیری را انجام دهیم. یکی از این علت‌ها، آب استخر آلوده است. به همین دلیل قبل از مراجعه به استخرهای عمومی از میزان سلامت و بهداشت آنها اطمینان حاصل کنید.

مایوهای استخر

بسیاری از خانم‌ها پس از پایان شنا با همان مایوی خیس دوش گرفته و لباسشان را بر تن می‌کنند. این کار کاملا اشتباه است و لباس نم‌دار زمینه بروز عفونت قارچی را هر چند در مدت زمان کوتاه ایجاد می‌کند. حتما ابتدا دوش گرفته و از  لباس زیر و روی کاملا خشک و تمیز استفاده کنید و حتی کمی زودتر از آب بیرون آیید تا فرصت کافی برای قرار گرفتن در جریان هوا داشته باشید.

عدم استفاده از لباس‌های تنگ

یکی از دلایل رشد عفونت‌های قارچی محیط گرم و مرطوب است. خانم‌ها در انتخاب لباس و پوشش زیر و روی خود باید حساس باشند به طوریکه استفاده بیش از اندازه از انواع ساق‌ها، شلوارهای جین تنگ، جوراب شلواری مانع از تهویه هوا در محیط واژن می‌گردند. بنابراین شانس ابتلا به عفونت قارچی نیز بالا می‌رود.

منبع: https://mosbatemag.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.